فردای زاگرس ٫ نگاهی ویژه به شهرستان های گچساران و باشت

واقعیت یک شهر ثروت ساز

 فردای زاگرس؛

*واقعیت یک شهر ثروت ساز*

روز گذشته نماینده گچساران و باشت با یک کارتن موزی از آنچه درخواست های اشتغال جوانان حوزه انتخابیه اش نامید به مجلس رفت و نطق تندی از موقعیت و جایگاه شهرستان در تولید ثروت و وجود و انباشت محرومیت های شدید ایراد کرد.
فارغ از همه حواشی ها،همه به این مهم اشراف داریم که گچساران و باشت وضعیت خوبی ندارد،این یک واقعیت تلخ است،چرا در شهر ما مکان به مکان و با فاصله کم شاهد قهوه فروشی و آرایشگاه های زنانه و مردانه هستیم.پاسخ واضح است،شغل نیست.جوانان این شهر به دنبال شغل شریف و درآمد حلال و زندگی شرافتمندانه هستند،دوست دارند سالم زندگی کنند،دوست دارند کار کنند،خانواده تشکیل دهند،آنها دست روی دست نگذاشته اند تا دولت یا فلان نماینده و استاندار برایشان کاری کند،به دنبال آنها بودن به دنبال سراب رفتن است،دولت و مجلسی که نمی توانند یک بازار گوشت مرغ را تنظیم کنند،دولت و مجلسی که گویا هنرشان تنها پلمپ کردن و تعطیل کردن و فیلتر کردن و تهدید کردن است.
بیکاری باعث شده تعدادی از جوانان شهر به سمت قاچاق چوب و کالا و مشاغل غیر مجاز و اعتیاد کشیده بشوند،در روستاها کوره های زغال فراوان وجود دارد،از تعداد خودکشی ها نمی گویم..این ها واقعیت های یک شهر ثروت زا است.
اما در میان غفلت دولت و مجلس از شهرهایی چون گچساران،برخی یا اکثر سیاسیون این حوزه که خود را فرزندان گچساران و باشت می دانند هم کم در حق این بچه ها و جوانان بی عدالتی و ظلم و سیاسی کاری و سیاسی بازی و خرابکاری و تبعیض روا نداشته اند.
این شهر با این فضای سیاسی و فکری که حاکم شده است هیچگاه به توسعه نخواهد رسید.جوی مسموم و شیوه هایی کثیف و ناعادلانه رواج پیدا کرده و همه چیز را آلوده کرده است.
این شهر بیمار است،بیماری که نهایت طبیبش خود مردمش خواهند بود.

 
#احسان_دری
عضو شورای اجرایی حزب همبستگی دانش آموختگان ایران استان کهگیلویه و بویراحمد

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=9853

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: