بازدید زلنسکی از خط مقدم جبهه شرق پس از سقوط آودیوکا

زلنسکی

رئیس‌جمهور اوکراین پس از عقب‌نشینی نیروهایش از شهر «آودیوکا» امروز (دوشنبه) از خط مقدم شمال‌شرقی این کشور سرکشی کرد.

 

هداپرس:«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز به بخش‌های شمال‌شرقی خط مقدم اوکراین رفته و از نظامیان حاضر در این منطقه، بازدید کرد.

به گزارش دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین، زلنسکی در این سفر به مقر فرماندهی دسته‌ای رفت که مسئول دفاع از «کوپیانسک» است؛ منطقه‌ای که از پاییز هدف حمله شدید نیروهای روسیه قرار دارد.

این منطقه در ابتدای جنگ اوکراین در ۲۰۲۲ برای مدت کوتاهی تحت کنترل نیروهای روسیه درآمد، اما پس از مدتی نظامیان اوکراین مجددا کنترل آن را در دست گرفتند. حال کی‌یف می‌گوید مسکو هنوز دست از تلاش برای کنترل این منطقه برنداشته است؛ منطقه‌ای که در مجاورت دومین شهر بزرگ اوکراین یعنی خارکیف واقع شده است.

زلنسکی در این بازدید به بررسی تجهیزات و مهمات این نیروها پرداخت و به برخی از سربازان جوایز و نشان‌هایی اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از شکست ضدحمله تابستانه نیروهای اوکراین، حال روسیه بار دیگر عملیات‌های تهاجمی خود را از سر گرفته و عرصه را بر نظامیان اوکراینی تنگ کرده است. این در حالی است که درگیری‌های داخلی در واشنگتن موجب ایجاد وقفه در تصویب بودجه حمایتی آمریکا برای اوکراین شده و این کشور از کمبود تسلیحات رنج می‌برد.

اوکراین اخیرا اعلام کرد نیروهای خود را از شهر ویران‌شده «آودیوکا» در شرق این کشور خارج کرده تا از محاصره آنها توسط نیروهای نظامی روسیه جلوگیری کند. از زمان تصرف باخموت در ماه مه ۲۰۲۳، تصرف آودیوکا بزرگترین پیروزی روسیه در میدان نبرد اوکراین جنگ روسیه بوده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12095

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: