وزیر خارجه:

کمک‌های خیّرین مقیم خارج از کشور سبب مهاجرت معکوس از شهرها به روستا می‌شود

مهاجرت

حسین امیرعبداللهیان گفت: کمک خیّرین مقیم خارج از کشور در ارتقای زیرساخت های حوزه آب رسانی سبب مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها شده و به تقویت امنیت پایدار در کشور منجر می‌شود.

 

هداپرس:جمعی از شخصیت های برجسته ایرانی داخل و خارج از کشور فعال در امور خیریه و نیکوکاری امروز با حضور در وزارت امور خارجه با حسین  امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ملاقات کردند.

در این نشست که با هدف بررسی آخرین دستاوردها و خدمت رسانی های خیرین ایرانی داخل و خارج از کشور برای ساخت ایران قوی برگزار شد، مهمترین مسائل و اولویت ها برای افزایش جلب مشارکت خیرین و نیکوکاران به ویژه در حوزه آب رسانی به مناطق محروم کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، امیرعبداللهیان ضمن اشاره به ماندگاری و ارزشمند بودن فعالیت های خیرین ایرانی داخل و خارج از کشور در رشد و پیشرفت ایران اسلامی، از مجموعه اقدامات تخصصی و کارشناسانه خیرین به منظور شناسایی اولویت ها و چالش های اصلی کشور قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با مهم برشمردن موضوع «تنش های آبی» به ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار کشور به دلیل تغییرات آب و هوایی، بر ضرورت تمرکز امور خیریه در حوزه آب رسانی تأکید و اظهار کرد: کمک خیّرین در ارتقا زیرساخت های حوزه آب رسانی سبب مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها شده و به تقویت امنیت پایدار در کشور منجر می شود.

امیرعبداللهیان در پایان ضمن اشاره به اهمیت حفظ و تقویت ارتباط میان هموطنان داخل و خارج از کشور و ضرورت شبکه سازی میان آن ها در زمینه های مختلف، اظهار کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور وظیفه بسیج امکانات و بسترسازی لازم برای جلب مشارکت هموطنان مقیم خارج از کشور را در کمک به رشد و پیشرفت کشور برعهده دارد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12019

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: