هشدار مدیریت بحران به این دو استان

مدیریت بحران

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از مردم استان‌های گیلان و مازندران تقاضا می‌شود که از سفرهای غیرضروری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر پرهیز کنند همچنین از مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر اطمینان داشته باشند.

هداپرس:حسین ظفری اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی از فردا سه‌شنبه دهم بهمن ماه تشدید خواهد شد؛ بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت، مه آلودگی و کاهش دید در ارتفاعات و کولاک برف در سطح استانهای گیلان و مازندران خواهیم داشت.وی افزود: بر اساس این هشدار، در اثر این فعالیت، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، یخ‌زدگی و لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، انسداد گردنه‌های مسیرهای برف‌گیر، کاهش دید، بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر و احتمال قطعی برق در نواحی روستایی در نقاط سردسیر به وجود خواهد آمد.

ظفری اضافه کرد: در این راستا، به اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحرانِ استان‌ها و شهرستان های تحت تاثیر، اعلام شده است که ضمن آمادگی کامل و اتخاذ تدابیر، هماهنگی های لازم را به منظور فراهم کردن تمهیدات مقتضی از جمله پایداری شبکه های ارتباطی و خدماتی انجام دهند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: از مردم استان‌های گیلان و مازندران تقاضا می‌شود که از سفرهای غیرضروری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر پرهیز کنند همچنین از مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر اطمینان داشته باشند.

معاون هماهنگی پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران گفت: توقف نکردن در بستر و حاشیه، احتیاط در عبور از کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی از جمله مواردی است که مردم باید به آن توجه کنند همچنین عشایر نیز در این مدت جابه‌جایی نداشته باشند.

عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور افزود: در این راستا به دستگاه‌های اجرایی و امدادی اعلام شده است که از فعالیت‌های عمرانی پرهیز کنند و نهادهای اجرایی و امدادی ابلاغ شده است؛ در راستای مواجهه هوشمندانه با پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری برای برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی اقدامات مقتضی را انجام دهند.

هواشناسی روز شنبه هفتم بهمن اعلام کرده بود که روزهای شنبه، یک‎شنبه و دوشنبه ( ۷ و ۸ و ۹ بهمن) با بارش باران و برف و وزش باد، در ۱۹ استان کشور رو به رو خواهیم بود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11262

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: