تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۶ اقدامی جهادی است

پرونده‌های کمیسیون

سرپرست دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۶ از تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۶ به عنوان اقدامی جهادی توسط تیم کارشناسی این دبیرخانه یاد کرد.

 

هداپرس:مه‌لقا احمدبگی، با اشاره به عملکرد این دبیرخانه گفت: باهدف تامین رضایت خاطر ایثارگران نسبت به سرعت، دقت و شفافیت در آراء صادره و پیرو دستور رئیس جمهور  مبنی برای اتخاذ تدابیر ویژه برای تکریم در رضایتمندی مردم در دستگاه‌های اجرایی ۹ آذر ۱۴۰۱ در سالی که گذشت تغییراتی در روند امور اداره کل دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۶ صورت پذیرفت.
وی افزود: از جمله این اقدامات بررسی فرآیندهای کاری موجود و حذف فرایندهای زائد و بازتعریف وظایف محوله به پرسنل بود که به شکل مشهودی در تسریع رسیدگی به پرونده شکایات به ثبت رسیده موثر بوده است.
احمد بگی گفت: از آنجا که بخشی از پرونده‌های وارده به این دبیرخانه در سال‌های گذشته به دلایل گوناگون با اطاله رسیدگی مواجه و موجبات تکدر خاطر ایثارگران را فراهم آورده بود. تیم کارشناسی این دبیرخانه با اقدامی جهادی روند رسیدگی به پرونده‌ها را تسریع بخشیده و در این راستا با تعیین تکلیف پرونده‌هایی که به دلیل پیچدگی امر کارشناسی با اطاله مواجه شده بودند و تعامل موثر و سازنده با ادارات کل ذیربط در بنیاد در افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌ها توفیق یافته است.از سوی دیگر با بررسی‌های انجام شده و مداقه در رویه‌های جاری در دستگاه‌های اجرایی و معاونت‌های خدمات رسان در بنیاد پشنهاداتی جهت انطباق هر چه بیشتر رویه‌های اجرایی با قوانین و مقررات با هدف کاهش آمار شکایات و پرونده های ورودی به دبیرخانه و استیفاء شایسته حقوق ایثارگران به مراجع مذکور ارائه شده است.
احمدبگی گفت: در بخش تبادل لوایح با دیوان عدالت اداری که پیش از این با تاخیر مواجه بود با تلاش و زحمات قابل تقدیر پرسنل دبیرخانه در حال حاضر تبادل لوایح در مهلت قانونی مقرر صورت می پذیرد که همین امر در تسریع روند رسیدگی به پرونده‌های ایثارگران در دیوان عدالت اداری تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی گفت: در ابتدای سال جاری روند رسیدگی به پرونده های ارجاع شده از دیوان عدالت اداری جهت رسیدگی مجدد در دبیرخانه با تاخیر مواجه بود که با تلاش تیم اداری و کارشناسی دبیرخانه و برنامه ریزی دقیق امور، پرونده‌های مواجه با اطاله در این حوزه تعیین تکلیف شده و نسبت به آنها اتخاذ تصمیم شد و در حال حاضر پرونده‌های  واصله از دیوان با قید فوریت در دستور رسیدگی قرار گرفته و پس از انجام استعلامات منتهی به صدور رای در کوتاه ترین زمان ممکن می‌شود و با تاخیر در این حوزه مواجه نیستیم.
احمدبگی عنوان‌کرد: به منظور حفظ و نگهداری دقیق مستندات موجود در بایگانی دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۶ در سال جاری تلاش در جهت ایجاد آرشیو الکترونیک این اداره کل به ثمر نشست و این پروژه در مرحله انعقاد قرارداد با شرکت مجری منتخب در مناقصه برگزار شده بوده و به موازات این امر روند آماده سازی پرونده‌های مضبوط در بایگانی جهت شروع فرآیند اسکن اوراق آغاز شده و در حال حاضر بالغ بر ۵۰ هزار برگ از مستندات برگ‌شماری و ثبت و ضبط شده و جریان امور ادامه دارد.
وی افزود: با همه تلاش‌های صورت گرفته،هنوز با نقطه مطلوب ارائه خدماتی که در شان این عزیزان باشد اندکی فاصله داریم که امیدوارم با تدابیر ایام آتی ه اهداف تعیین شده دست یابیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11548

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: