اسرائیل به وحشت افتاد

اسرائیل

یک روزنامه چاپ تل‌آویو از هراس مقامات اسرائیل از بررسی نسل‌کشی این رژیم در نوار غزه در دادگاه لاهه خبر داد.

 

هداپرس:«شلی آویو ینی» از وکلای خانواده‌های اسرای صهیونیست اعلام کرد که دستگاه امنیتی و دفتر دادستان کل رژیم اسرائیل نگران هستند که دادگاه بین المللی لاهه، این رژیم را به نسل کشی در نوار غزه متهم کند.

این حقوقدان صهیونیست گفت: دادگاه لاهه ممکن است از (رژیم) اسرائیل بخواهد که عملیات نظامی در غزه را متوقف کند و تل آویو مجبور است به این حکم پایبند باشد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به اینکه آفریقای جنوبی اواخر هفته گذشته، کیفرخواستی را برای بررسی نسل کشی مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه ارائه کرده است، نوشت: مقامات اسرائیلی نگران این موضوع هستند زیرا دادگاه بین المللی لاهه نقش مهمی در نظام حقوق بین الملل دارد و به رسمیت شناختن ادعای آفریقای جنوبی توسط این دادگاه، می تواند این نگاه را در (جامعه جهانی) تقویت کند که اسرائیل در غزه مرتکب نسل کشی شده است.

این روزنامه چاپ تل آویو نوشت: وزارت خارجه اسرائیل نیز امروز برای بررسی موضوع متهم شدن (این رژیم) به نسل کشی در دادگاه لاهه، جلسه ای را برگزار می کند.

براساس آخرین آمار رسمی، ارتش رژیم صهیونیستی در جریان تجاوزگری نظامی خود به نوار غزه تاکنون ارتکاب ۱۸۲۵مورد کشتار مرتکب شده است که در جریان آن ۲۱۸۲۲ نفر شهید و ۵۶۴۵۱ نفر دیگر زخمی شده اند.

۹۱۰۰ نفر از شهدا کودک و ۶۵۰۰ نفر دیگر زن هستند. هفت هزار نفر نیز همچنان مفقود هستند که به احتمال زیاد همچنان در زیر آوارها به سرمی برند.

به گزارش ایرنا، باوجود روشن بودن ابعاد جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و نسل کشی فلسطینی ها در این منطقه، جامعه بین الملل و نهادهای مسئول از جمله نهادهای حقوق بشری در اینباره تحرک جدی انجام نداده اند.

حداکثر اقدام نهادهای حقوق بشری علیه رژیم اشغالگر، صدور بیانیه بوده که نتوانسته برای جلوگیری از جنایات این رژیم علیه زنان و کودکان فلسطینی بازدارنده باشد.

آمریکا و متحدان غربی آن در بیش از هفت دهه اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، همواره بدون هیچ پیش‌شرطی از این رژیم حمایت سیاسی، تسلیحاتی و اقتصادی کرده اند و بسیاری از کارشناسان، همین حمایت همه جانبه را باعث گستاخ تر شدن تل آویو برای جنایات هرچه بیشتر علیه ملت فلسطین می‌دانند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10582

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: