آغاز رقابت‌های شنا و شیرجه ایران در قهرمانی آسیا با ۶ مدال

شنا

مسابقات رده‌های سنی شنا، شیرجه و واترپلو قهرمانی آسیا از امروز آغاز شد و شناگران و شیرجه‌های تیم‌ملی ایران موفق شدند سه نقره و سه مدال برنز کسب کنند.

 

هداپرس:یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی شنا، شیرجه و واترپلو جوانان آسیا هفتم تا نوزدهم اسفند سال ۱۴۰۲ در شهر کلارک فیلیپین برگزار می‌شود و ملی‌پوشان شنا، شیرجه و واترپلو ایران طی این دو هفته با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.

تیم ملی شنا

تیم ملی شنا ایران متشکل از ۱۴ شناگر به همراه کادر فنی برای رقابت با حریفان خود راهی فیلیپین شد و رقابت‌های شنا این دوره از مسابقات هفتم تا دهم اسفند ماه ۱۴۰۲ پیگیری می‌شود و در نخستین روز از مسابقات شنا قهرمانی رده‌های سنی آسیا در مرحله مقدماتی شناگران ایران در ۱۳ ماده در سه رده سنی به آب زدند.

در اولین روز این مسابقات تیم ملی شنای ایران موفق شد یک نقره و ۳ برنز کسب کند.

در ماده ۲۰۰ متر مختلط انفرادی رده سنی ۱۳–۱۴ سال محمدمهدی غلامی که در مرحله مقدماتی موفق به جابجایی رکورد این ماده در این رده سنی شده بود خوش درخشید و علاوه بر جابجایی دوباره رکورد این ماده بر سکوی دوم ایستاد. غلامی ۲۰۰ متر را در مدت زمان ۲:۰۹.۸۵ شنا کرد و برای نخستین بار است که یک شناگر نوجوان این ماده را در کمتر از دو دقیقه و ۱۰ ثانیه شنا می‌کند. در ادامه غلامی در ماده ۵۰ متر کرال پشت رده سنی ۱۳–۱۴ سال بار دیگر موفق به کسب مدال شد. او ۵۰ متر کرال پشت را در مدت زمان ۰۰:۲۷.۷۹ شنا کرد و علاوه بر جابجایی رکورد این ماده بر سکوی سوم ایستاد.

شناگران ایران در ماده تیمی نیز عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند. آنها در ماده ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تیمی رده سنی ۱۴-۱۳ سال با ترکیب یاشار سلیمانی، رایان زارع، شنتیا نظری و محمدمهدی غلامی موفق شدند با ثبت زمان ۰۳:۴۳.۸۵ بر سکوی سوم این ماده بایستند. در آخرین ماده روز نخست نیز تیم ۴ در ۱۰۰ متر آزاد رده سنی بالای ۱۸ سال ایران متشکل از مهرشاد افقری، سامیار عبدلی، متین سهران و هومر عباسی به آب زد. ملی‌پوشان شنای ایران در این ماده با ثبت زمان ۰۳.۲۶.۶۲ در جایگاه سوم قرار گرفتند و مدال برنز این رده سنی را کسب کردند.

تیم‌ ملی شنای ایران در این دوره از مسابقات خشایار حضرتی آشتیانی و امیرمحمد شجاعی‌فر هستند و دکتر صابر مهری به عنوان روانشناس حضور دارد.

شیرجه

برای تیم ملی شیرجه ایران نیز شش شیرجه‌رو در این دوره از مسابقات طی بازه زمانی هفتم تا یازدهم اسفند ماه به مصاف حریفان آسیایی خود می‌روند. در نخستین روز از مسابقات شیرجه رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا نمایندگان شیرجه ایران در ماده‌های تخته یک متر و شیرجه هماهنگ از تخته سه متر با حریفان آسیایی خود به رقابت پرداختند. باید خاطرنشان کرد شهنام نظرپور و مجتبی ولی‌پور مربیان تیم ملی ایران در این دور از رقابت‌ها هستند.

شیرجه روهای ایران نیز در روز نخست موفق شدند دو مدال نقره کسب کنند.

آیدین نصرتی در تخته یک متر با ارائه یک عملکرد خوب و کسب ۲۷۰.۷۰ امتیاز موفق شد پس از نماینده مالزی با ۲۷۴.۴۰ امتیاز در جایگاه دوم قرار گیرد و نخستین مدال کاروان ایران را در این مسابقات کسب کند. در ادامه دو ملی‌پوش شیرجه ایران سام واژیر و کیومرث اصلانی در شیرجه هماهنگ از تخته سه متر موفق شدند پس از تیم ژاپن بر سکوی دوم قرار گیرند و دومین مدال نقره تیم شیرجه ایران در این مسابقات را به گردن بیاویزند.

واترپلو

پس از انجام قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا ۲۰۲۴ تیم ایران در گروه B با تیم‌های مالزی، قزاقستان، سریلانکا و سنگاپور همگروه است. در این دوره از مسابقات ۱۰ تیم حضور دارند که در ۲ گروه پنج تیمی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. پس از برگزاری قرعه کشی این مسابقات، تیم ملی واترپلو زیر ۱۸ سال ایران در گروه دوم (B) با تیم‌های مالزی، قزاقستان، سریلانکا و سنگاپور همگروه و در گروه A این مسابقات، تیم‌های ازبکستان، چین، تایلند، ژاپن و عربستان صعودی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. همچنین علی پیروزخواه به عنوان سرمربی و امیرمحمد ماندنی و علیرضا کاردان‌پور به عنوان مربی تیم ملی واترپلو ایران را در این دوره از مسابقات همراهی می‌کنند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12391

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: