کشاورزان لهستانی گذرگاه‌ها به اوکراین را مسدود کردند

کشاورزان لهستانی

در لهستان، کشاورزان چهار ماه است که به واردات محصولات غذایی از اوکراین معترض‌اند.

 

هداپرس:مسئله کشاورزی چهار ماه است که لهستان را درگیر کرده است. از نوامبر گذشته، کشاورزان لهستانی اقدامات خود همانند مسدودکردن گذرگاه‌ها در مرز اوکراین را افزایش داده‌اند.

به نقل از یورونیوز، کشاورزان لهستانی همچنان به بستن جاده‌ها در مقابل شش ایست بازرسی ادامه می‌دهند. بیشتر کامیون‌ها در مقابل ایست‌های بازرسی «کراکیوتس» و «یاهودین» قرار دارند. آنها برای اعتراض به واردات محصولات غذایی اوکراین که باعث ایجاد رقابت ناعادلانه می‌شود، بسیج شده‌اند.

اعتصاب‌کنندگان لهستان به کامیون‌ها اجازه عبور از ایست بازرسی «شهینی» را در هر دو جهت نمی‌دهند. در مواجهه با تنش بین دو کشور، مسئولین ورشو و کی‌یف در ۲۸ مارس با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

یک اوکراینی مقیم بریتانیا که خرید تجهیزات نظامی و صنعتی برای اوکراین انجام می‌دهد، عنوان کرد به دلیل موانع، کالاهای در نظر گرفته شده برای نیروهای مسلح نیز در مرزها در صف هستند.

دوشنبه گذشته، دونالد تاسک، نخست‌وزیر لهستان اعلام کرد می‌خواهد از اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه محصولات وارداتی از روسیه و بلاروس درخواست کند.

فوریه گذشته، لتونی واردات مواد غذایی، شیلات و علوفه از روسیه و بلاروس و از طریق کشورهای واسطه را ممنوع کرد. این ماده در قانون کشاورزی لتونی تا ژوئیه ۲۰۲۵ قابل‌اجرا خواهد بود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12847

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: