اسکورت شناورها تا دهانه کانال سوئز توسط نیروی دریایی ارتش

نیروی دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به وجود ۹ تنگه راهبردی در جهان و مسیرهای آبی اقتصادی دریایی و اهمیت حمل و نقل دریایی و مبارزه با تروریسم دریایی گفت: اسکورت شناورها تا دهانه کانال سوئز امروز توسط نیروی دریایی ارتش در حال انجام است.

 

هداپرس:امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تشریح عملیات مروارید و فعالیت نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: آن روز هم مهندسین ایران اسلامی و همین دانشگاه خوش درخشیدند و توانستند با به روزرسانی تجهیزات و آماده به کار نگه داشتن یگان‌ها به پایداری اقتصادی و سیاسی کشور کمک کنند.

وی در ادامه با اشاره به وجود  ۹ تنگه راهبردی در جهان و مسیرهای آبی اقتصادی دریایی و اهمیت حمل و نقل دریایی و مبارزه با تروریسم دریایی گفت: امروز سکورت شناورها تا دهانه کانال سوئز توسط نیروی دریایی ارتش در حال انجام است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: امروز نیروی دریایی ارتش با ارتقا توان نظامی تمام سعی خود را در حفظ خطوط مواصلاتی انجام می‌دهد و جامعه دانشگاهی نیز با حفظ اقتدار علمی و فرهنگی به برادران خود در نیروی دریایی ارتش کمک کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اهمیت ناوگروه ۸۶  خاطرنشان کرد: برای انجام دریانوردی بزرگ ناوگروه ۸۶ اتفاقات مهم و راهبردی شکل گرفت که از جمله آن ۱۱ ماه مطالعه و تحقیق انجام گرفت ؛ عزیزان ما در جامعه دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان نیز با مطالعه ۵۰ سال گذشته شرایط جوی اقیانوس های بزرگ جهان برنامه ای را تولید کردند که می‌توان شرایط جوی تمام مسیر دریانوردی را مورد بررسی قرار دهد و بهترین مسیر دریانوردی را در اختیار دریانوردان ما قرار دهد.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه برای حضور در دریا باید از بالاترین سطح تکنولوزی برخوردار باشیم اذعان داشت: صنایع دریایی از جملع صنایعی هستند که دارای تکنولوژی بالایی هستند که  از جمله آن زیر دریایی و ناوشکن است که حضور ناوشکن تمام ایرانی دنا در این ماموریت اقتدار دریایی و نظامی خود را با کمک دانشگاه‌های صنعتی به جهانیان نشان دادیم.

وی با تاکید بر دستاوردهای ناوگروه ۸۶ خاطر نشان کرد:  ناوگروه ۸۶ توانست با  حضور در کشور برزیل نقش مهمی در دیپلماسی دریایی ایفا کرد و  قدمت فرهنگی ایران زمین  را به جهانیان نشان داد .

فرمانده نیروی دریایی با بیان اینکه ناوشکن دنا توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است اظهار داشت: ناوشکن توانست در طول ماموریت ۲۳۰ روزه خود و پپیمایش  ۶۵ هزار کیلومتر  دریانوردی توان مهندسی دانشگاه های کشور در  طراحی و ساخت یگان شناور را به رخ جهانیان بکشد که امروز نیز ناوشکن دنا  با حضور در رزمایش نیروی دریایی هندوستان  که با حضور ۵۰ کشور برگزار می شود در حال افتخار آفرینی است.

دریادار ایرانی با اشاره به مصاحبه فرمانده نیروی دریایی روسیه که گفته بود تنها یک کشور ابر قدرت فقط می‌تواند این ماموریت خطیر را انجام دهد افزود: ما ارائه توانمندی ها را به صورت ترکیبی داشتیم ، نمایش پرچم را در تمام اقیانوس ها داشتیم و میل به قدرت منطقه ای داشتیم که با این حرکت نشان دادیم که این قدرت را داریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ایجاد روش های بومی و نوین تامین نیازمندی های دریانوردی ، بازمهندسی لجستیک بومی و حفظ و  صیانت از مرزهای مواصلاتی ایران اسلامی در تمام نقاط جهان با همت شما عزیزان میسر خواهد شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12438

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: