رفیعی: مردم سره را از ناسره تشخیص می‌دهند

رفیعی

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید به کسانی رأی دهند که عملکردشان را در تمام این دوره مجلس زیر ذره‌بین گذاشته باشند، نه به شعارهایی غیرواقعی که از عهده و اختیار نماینده مجلس برنمی‌آید توجهی کنند یا رأی دهند و البته مردم به خوبی سره را از ناسره تشخیص می‌دهند.

 

هداپرس:سمیه رفیعی در نشستی خبری با بیان اینکه اختلاف سلیقه در همه جریانات همیشه وجود دارد، اظهار کرد: اگر گفته می‌شود جبهه اصولگرایی یا انقلاب به معنای هم‌فکر بودن همه باهم نیست در تمامی اجتماعات به هر طریقی که تشکیل شود و هر هدفی داشته باشد عنصر تمامیت‌خواهی و گذشت نداشتن می‌تواند مهمترین عنصر ایجاد مشکل باشد.

وی افزود: در شرایط فعلی، ارتباطی که با جوانان و آحاد مردم دارم آنان از اینکه عده‌ای همیشه عده‌ای به اصطلاح پدرخوانده در جریان چپ یا راست برای‌شان تصمیم‌گیری کنند، خسته شده‌اند. مردم دوست دارند خودشان در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

رفیعی با بیان اینکه امروز کاندیداهای مستقل هم در انتخابات حضور دارند و مردم می‌توانند به آنان رأی دهند، تاکید کرد: اما رویه‌های مرسوم در زمینه کار انتخاباتی در جریان‌های سیاسی، مطلوب مردم نیست. ائتلاف امناء هم تلاش کرده است به مردم نزدیک باشد و ورای این رویه‌ها عمل کند.

کاندیدای انتخابات مجلس یادآور شد: یک توافق نظری در این لیست وجود دارد که کسی در آن سعی نمی‌کند خود را بر دیگری تحمیل کند یا اینکه خود را بالاتر نشان دهد. این چینش واقعاً در جریان یک مصاحبه واقعی و گزینش انجام شده است.

وی با بیان اینکه خواست واقعی مردم را باید جدی گرفت و برای آن تلاش کرد، اظهار کرد: چیزی که در لیست امناء مشخص است نشان می‌دهد این لیست براساس سهم‌خواهی‌ها بسته نشده است. این یک گام به سوی نظر مردم برداشتن است.

نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر در این مجلس تلاش می‌شد یک نظر تخصصی به نفع مردم پیش رود، بعضاً با برخی سدها مواجه می‌شدیم و خودم با آن زیاد مواجه بودم. اولین ویژگی یک نماینده باید آزادگی یک نماینده در دیدگاه‌ها و اقداماتش باشد. اگر کسی بخواهد به او بگوید در چارچوب آنچه من می‌گویم عمل کن پایان عمر شرعی و اخلاقی نمایندگی است. در این مجلس اگر خلاف این قاعده عمل می‌کردیم باید هزینه می‌دادیم.

رفیعی تصریح کرد: مردم به کسانی باید رأی دهند که عملکردشان را در تمام مدت زیر ذره‌بین گذاشته باشند که چه اقداماتی انجام دادند، نه اینکه به شعارهایی غیرواقعی که از عهده و اختیار نماینده مجلس برنمی‌آید توجهی کنند یا رأی دهند. مردم امروز بسیار آگاه هستند و به خوبی این رویه‌ها را می‌شناسند و سره را از ناسره تشخیص می‌دهند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره عملکرد فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم، اظهار کرد: هر طرحی در این فراکسیون دنبال شد پشتوانه تخصصی و مطالعاتی داشت. سعی کردیم همه فعالیت‌ها را از این حیث دنبال کنیم تا حتماً پشتوانه فنی و تخصصی داشته باشد. حتماً با مردم و متخصصان در زمینه این طرح‌ها صحبت شد. موضوع جلوگیری از صید ترال از جمله این موارد بود که مخالفانی هم داشت و دارد.  قانونی هم در این زمینه در حال تدوین است تا جلوی این رویه خطرناک به کلی گرفته شود.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل محیط‌زیستی امروز همه مردم را متوجه کرده است، اظهار کرد: امروز کسانی باید زمام امور را در مجلس به دست گیرند که تفکرشان بر پایه همین توجه به مسائل زیست‌محیطی باشد. این ساحت باید در حوزه حکمرانی ما با توجه فراوان مواجه شود.

رفیعی گفت: در حوزه نظام مهندسی و سلامت و حوزه زنان باید امور به شکل تخصصی پیگیری شود تا از شعارمحوری فاصله بگیریم. در حوزه محیط‌زیست بازنگری در قانون پسماند در حال انجام است که تمام اصلاحات این قانون را احصا کرده‌ایم و با نگاه بر آینده و وضعیت امروز دنیا در این زمینه، به سمت رفع این ایرادات حوزه پسماند حرکت کردیم. در کنار آن طرح‌هایی مثل شکار و صید هم در حال انجام است اما به عمر این مجلس نمی‌رسد. این موارد در کنار دیگر موارد و لوایح از انگیزه‌هایم برای حضور مجدد در انتخابات است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12347

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: