ضربه کاری ایلان ماسک به بایدن

ایلان ماسک

ایلان ماسک، کارآفرین آمریکایی گفت که در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا به جو بایدن رای نخواهد داد.

 

هداپرس:میلیاردر مشهور در مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی آمریکایی “اس ان بی سی” اظهار داشت که در انتخابات ۲۰۲۰ به بایدن رای داده است.

ماسک در شبکه “ایکس”نوشت: “اصلا برایم قابل تصور نیست که این بار به بایدن رای بدهم”.

گفتنی است، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود. ترامپ در نوامبر ۲۰۲۲ ورود خود را به مبارزه برای ریاست جمهوری اعلام کرد.

بایدن همچنین در ماه آوریل رسماً اعلام کرد که برای دومین بار نامزد می شود تا “کاری را که شروع کرده به پایان برساند” و یک وب سایت تبلیغاتی راه اندازی کرد. اگر او موفق به انتخاب مجدد شود، در آغاز دومین دوره ریاست جمهوری خود ۸۲ ساله خواهد شد.

هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به رسوایی های مواد مخدر و فساد معروف است. در سپتامبر ۲۰۲۰، ران جانسون و چاک گراسلی، سناتورهای جمهوری خواه گزارشی منتشر کردند که در آن مدعی شد پسر جو بایدن هانتر، نامزد ریاست جمهوری وقت ایالات متحده و شریک او میلیون ها دلار از اتباع خارجی با گذشته مشکوک دریافت کرده اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنان اصرار دارد که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شده است، اما دومین دوره ریاست‌جمهوری خود را به دلیل تقلب در رأی‌دهی از دست داد. تمام تلاش های او برای اثبات تقلب در دادگاه ها و به چالش کشیدن پیروزی بایدن به نتیجه ای نرسید. در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، حامیان ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند و کنگره را برای چند ساعت مسدود کردند. در نتیجه ناآرامی ها، یک معترض و یک افسر پلیس کشته شدند و سه نفر دیگر به دلایل غیرمرتبط با خشونت جان باختند. پس از اخراج معترضان از ساختمان، نمایندگان کنگره پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را تایید کردند. متعاقباً صدها نفر در ایالات متحده توسط مجریان قانون به اتهام مشارکت در حمله به ساختمان کنگره دستگیر شدند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11034

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: