مخالفت پارلمان آلمان با ارسال موشک تاروس به اوکراین

پارلمان آلمان

قانونگذاران آلمانی روز پنجشنبه با درخواست جدید اپوزیسیون از دولت برای ارسال موشک های کروز دوربرد تاروس به اوکراین مخالفت کردند.

 

هداپرس:خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: این مخالفت یک روز بعد از دفاع اولاف شولتس صدر اعظم آلمان از مخالفتش با تامین چنین سلاح هایی برای اوکراین مطرح شد.

این رسانه افزود: گروه اصلی اپوزیسیون راست میانه آلمان به دنبال حفظ فشار بر سر این موضوع و سوء استفاده از اختلافات در ائتلاف سه حزبی غیرمحبوب شولتس است. این در شرایطی است که صدر اعظم آلمان تلاش می کند سرپوشی بر این بحث بگذارد.

شولتس روز چهارشنبه به قانونگذاران آلمانی گفت احتیاط یک حُسن است و مخالف دیدگاه های است که بیان می کنند وی به کی یف اعتماد ندارد.

پارلمان آلمان (بوندستاگ) با ۴۹۶ رای موافق در مقابل ۱۹۰ رای مخالف و پنج رای ممتنع با درخواست اپوزیسیون مخالفت کرد.

آلمان دومین تامین کننده بزرگ کمک نظامی به اوکراین بعد از آمریکا است اما شولتس ماه ها است که درخواست کی یف برای موشک های تاروس را به تعویق انداخته است. این موشک ها ۵۰۰ کیلومتر (۳۱۰ مایل) بُرد دارند و می توان از آن برای اهدافی در داخل خاک روسیه استفاده کرد.

موضع شولتس در خودداری از ارسال این موشک ها برخی از اعضای اپوزیسیون محافظه کار و بخش هایی از دولت ائتلافی خود او را ناامید کرده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13199

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: