حذف نشان تاییدشده «پرس تی وی» در ایکس با فشار لابی اسرائیل

ایکس

شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اخیرا نشان یا همان تیک‌های آبی و طلایی را از حساب‌های کاربری شبکه انگلیسی زبان «پرس تی وی» و چند رسانه دیگر ایرانی حذف کرد.

 

هداپرس: این اقدام روز چهارشنبه و پس از انتشار گزارشی از سوی گروهی تحت عنوان «پروژه شفافیت فناوری» یا به اختصار (TTP) صورت گرفت که در آن به این موضوع اشاره شده بود که ایکس به چندین حساب کاربری متعلق به افراد و گروه هایی که توسط دولت آمریکا تحریم شده اند، خدمات «پریمیوم» و پولی ارائه می کند.

در گزارش منتشر شده، حساب‌های کاربری شبکه‌های انگلیسی پرس تی وی، اسپانیایی هیسپان تی وی و عربی العالم و همچنین چند خبرگزاری و وبگاه داخلی از جمله خبرگزاری‌های تسنیم، ایرنا، میزان و وب سایت رسمی اطلاع‌رسانی دولت فهرست شده است.

همچنین حساب‌های کاربری شبکه تلویزیونی دولتی NTV روسیه و بانک Tinkoff در مسکو به همراه حساب‌های متعلق به انصارالله یمن و گروه‌های مقاومت حزب‌الله در این لیست مشاهده می‌شود.

در این گزارش آمده است: «این واقعیت که ایکس کاربران را ملزم به پرداخت هزینه ماهانه یا سالانه برای بهره‌مندی از خدمات «پریمیوم» می‌کند، نشان می‌دهد که این شرکت در حال انجام تراکنش‌های مالی با این حساب‌ها است که نقض بالقوه تحریم‌های ایالات متحده است».

ایکس در بیانیه‌ای و در واکنش به این گزارش نوشت: «تیم‌های ما گزارش را بررسی کرده‌اند و در صورت لزوم اقدام خواهند کرد.»

حذف این نشان‌ها از شبکه‌ها و خبرگزاری‌ها در حالی رقم خورد که لابی اسرائیل بر رسانه‌هایی که جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را افشا می‌کنند، فشارهای زیادی وارد می‌کند. حالا طبق شواهد ایلان ماسک، مالک ایکس نیز تسلیم این فشارها شده است.

حساب کاربری شبکه پرس تی وی در ایکس با حدود ۳۲۹ هزار دنبال کننده، در سپتامبر ۲۰۱۰ راه اندازی و در آگوست ۲۰۱۶ تایید شد. این اکانت دارای نشان طلایی بود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11859

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: