در سینما و تئاتر چه خبر است؟

از اکران آنلاین «وضعیت اورژانسی» تا نمایش یک مستند سیاسی و …

اکران آنلاین

اکران آنلاین فیلم کوتاه «وضعیت اورژانسی»، اکران یک مستند سیاسی در هنر و تجربه، اختصاص بخش ویژه‌ای به سینمای ایران در جشنواره کازان و…. از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

 

هداپرس:فیلم کوتاه «وضعیت اورژانسی» ساخته مریم اسمی‌خانی اکران آنلاین می‌شود.

فیلم کوتاه «وضعیت اورژانسی» ساخته مریم اسمی خانی که سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه از سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر را دارد و بهترین فیلم کوتاه سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر بوده و از آثار برتر سینمای کوتاه در سال‌های اخیر است از ۱۰ دی ۱۴۰۲ در فیلم‌نت اکران آنلاین می‌شود.

 

فیلم «وضعیت اورژانسی» به طور اختصاصی پخش می‌شود و پیش از این هم در پلتفرم ها و سینماها نمایش داده نشده است.
اکران آنلاین فیلم های کوتاه با این پروژه در فیلم‌نت کلید زده می‌شود و بلیت این بخش برای حمایت از سینمای کوتاه ۲۵ هزار تومان تعریف شده است.
نازنین دختری ۶ ساله است که سعی می‌کند با نزدیک شدن به مامور اورژانس که برای مداوای مادرش به خانه آنها آمده پرده از رازی که آزارش می‌دهد، بردارد.
این فیلم که از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران است در مدت زمان ۱۵ دقیقه ساخته شده است.
ععوامل فیلم عبارتند از کارگردان: مریم اسمی خانی، تهیه کننده: وحید حسن زاده، نویسندگان: مریم اسمی خانی، وحید حسن زاده، مدیر فیلمبرداری: مسعود امینی تیرانی، تدوین: آیدین افخمی، مدیر برنامه ریزی : چاووش هنرآموز، دستیار اول کارگردان: حمید باب الحوائجی، مدیر صدابرداری: علی عدالت دوست، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین صادقی، طراح گریم: عاطفه بغدادچی، مدیر تولید: آرش زینال خیری، عکاس: محمد مهدی پور، بازیگران: سعید چنگیزیان، نازنین رمضانی، میلاد میرزایی، الناز حسن پور، تهیه شده در انجمن سینمای جوانان ایران.

 

اکران یک مستند سیاسی در هنر و تجربه

اکران مستند سیاسی و تاریخی «فرار از قصر» به کارگردانی احسان عمادی و تهیه‌کنندگی حسام اسلامی از روز چهارشنبه ۶ دی در گروه سیمایی هنر و تجربه آغاز می‌شود.
به گزارش روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه، «فرار از قصر» یک مستند تاریخی و سیاسی بلند است که به ماجرای فرار رهبران حزب توده از زندان قصر می‌پردازد؛ مهم‌ترین فرار از زندان در تاریخ سیاسی ایران، که طی آن چهره‌هایی هم‌چون نورالدین کیانوری، خسرو روزبه و عبدالحسین نوشین در پاییز ۱۳۲۹ با نقشه‌ای پیچیده از زندان قصر می‌گریزند. پیش از این مستندهای تاریخی «رزم‌آرا؛ یک دوسیه‌ مسکوت» از این تهیه‌کننده و کارگردان در گروه سینمایی هنر و تجربه به نمایش درآمده بود.

«فرار از قصر» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.
عوامل تولید این مستند عبارتند از: تهیه‌کننده: حسام اسلامی، کارگردان: احسان عمادی، پژوهش: زهره ترابی، تدوین: دلارام شمیرانی، مدیر تولید: مجید جبین‌شناس، انیمیشن: سعید بیدزردی، گرافیک: سلمان رئیس‌ عبداللهی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

موانع فعالیت سینمای مستقل را حذف کنید 

مهدی رضایی کارگردان فیلم سینمایی «آویختگی» در آیین رونمایی این فیلم از سختی کار در سینمای مستقل گفت.

آیین رونمایی فیلم سینمایی «آویختگی» توسط گروه سینمایی هنر و تجربه  شب گذشته دوشنبه ۴ دی ماه با حضور کارگردان، بازیگران و عوامل فیلم در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.
مهدی رضایی کارگردان فیلم سینمایی «آویختگی» پیش از نمایش فیلم گفت: از خانواده‌ام و همسرم که  علاوه بر  ایفای نقش در این فیلم همیشه در کنار من هستند و همچنین از تمامی عوامل فیلم که تعدادی از آنها داخل سالن هستند سپاسگزارم که به من کمک کردند این فیلم مستقل را بسازیم.

وی ادامه داد: ما این فیلم را سه سال پیش ساختیم و پروسه اکران آن به دلیل یک سری مسائل که همیشه گریبانگیر سینمای مستقل است، خیلی طول کشید.
رضایی تاکید کرد: امیدوارم روزی فرا برسد که سینمای مستقل شرایط استانداردتری داشته باشد تا مثلا من در سن ۳۶ سالگی اولین فیلمم را نسازم؛ شاید خیلی زودتر باید این اتفاق می‌افتاد ولی به قدری موانع بر سر راهمان بود که با سختی زیاد توانستیم این فیلم را بسازیم.
وی در پایان گفت: از مسئولین گروه سینمایی هنر و تجربه خیلی متشکرم که این امکان را برای ما فراهم کردند تا بتوانیم این فیلم را روی پرده سینما به نمایش بگذاریم.

فیلم سینمایی «آویختگی» به نویسندگی و کارگردانی مهدی رضایی و تهیه‌کنندگی عباس مرادیان از فردا چهارشنبه ششم دی ماه در سینماهای منتخب هنروتجربه روی پرده می‌رود.
داستان این فیلم عاشقانه اجتماعی درباره ترانه‌سرایی به نام امیر است که معتاد به مواد توهم‌زاست و یلدا که بازیگر تئاتر است.
علی باقری در این فیلم نقش متفاوتی را ایفا کرده است.
برخی بازیگران این فیلم که عمدتا از بازیگران جوان عرصه تئاتر هستند، عبارتند از: محمد میرعلی، آتنا تندرو، نازی خاتمی، صبا صدیق‌زاده، کامران طاهری، میلاد کرباسی، آرتین الوریان، حامد کهن‌ترابی، سیدمحمد سعیدی و ندا کاوندی.
همچنین سبا میرحسنی، عماد زارعی، سینا رهبری، زرین نوروزی، حمیدرضا عیوضی، مهسا مویدستا، مهدی رضایی، حمیدرضا جواهری، نیما عابدی خیابان، مجید رمضان‌نسب، یاسمن رضازاده، امیر رفیعی، آنیتا یوسفی، آیلار یوسفی‌زاده، هانیه صفایی، ساره ارجمند، محمد افشار و روزبه سلمانی دیگر بازیگران «آویختگی» هستند.

عوامل فیلم سینمایی «آویختگی» نیز عبارتند از:سرمایه‌گذار و مجری طرح: نرگس آلمال، با همکاری کارگاه اشتراک، مدیر فیلمبرداری: میلاد پرتوی، مدیر تولید: مینا سنگ‌سفیدی، طراح صحنه: مهدی قوچانی، طراح لباس: نفیسه ناصرنیا، طراح چهره‌پردازی: مونا جعفری، تدوین: پیوند اقتصادی، مدیر صدابرداری: میثم معتمدی، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین صادقی، صداگذار: رضا غرابی طهرانی، جلوه‌های ویژه‌ی بصری: امیر ولیخانی، موسیقی: کیارش بختیاری، مشاور فیلمنامه: مهران عشریه، مدیر برنامه‌ریزی و سرپرست گروه کارگردانی: سمیرا شکوری، برنامه‌ریز: سیدبهزاد حسینی، دستیاران کارگردان: بهنام ثانی و عماد زارعی، منشی صحنه: زهرا خضوعی، عکاس: سارا ثقفی، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی نیا، طراح پوستر و گرافیک: صادق حسینی، مدیر تدارکات: مرتضی کاظمی، جانشین تولید: مینا صادقی، دستیار اول فیلمبردار: رضا نیاقی، دستیار اول صحنه: مهیار اسمعیلی پور.

فیلم‌های گروه سینمایی هنروتجربه، هر روز در دو سانس ۱۶ و ۱۸ در سینماهای منتخب این گروه در تهران اکران می‌شود و روزهای چهارشنبه نیز در سینماهای منتخب هنروتجربه در شهرستان‌های سراسر کشور روی پرده می‌رود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سینماتیکت و سایت‌های بلیت‌فروشی مراجعه کنند.

 

۲ فیلم با یک بلیت/ ساخته‌های علی کیان‌ارثی در اکران آنلاین 

فیلم‌های کوتاه «تریپلکس» و «آنجلّو» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی کیان‌ارثی از امروز سه‌شنبه ۵ دی‌ماه به صورت یک بسته آنلاین در تیوال اکران می‌شود.

علی کیان‌ارثی که به عنوان مدیر صدابرداری در عرصه سینما شناخته می‌شود، همکاری با کارگردانان نام آشنایی را طی ۲۰ سال فعالیت حرفه‌ای در کارنامه کاری خود دارد.

«تریپلکس» تاکنون منتخب جشنواره‌های متعدد ژانر وحشت در کشورهای امریکا، روسیه، بلژیک، هند، کرواسی، فرانسه، بولیوی، چین، برزیل، یونان، ایتالیا و… شده، همچنین جوایزی را به عنوان بهترین فیلم ترسناک از آن خود کرده و در رشته‌های کارگردانی، فیلمنامه، بازیگری و فیلمبرداری کاندید دریافت جایزه بوده است.

«آنجلّو» نیز که به تازگی پخش بین‌الملل خود را آغاز کرده، ژانویه ۲۰۲۴ در بیست و دومین جشنواره فیلم داکا رقابت می‌کند.

این فیلم‌ها در دو ژانر متفاوت وحشت و کمدی فانتری، از تولیدات مستقل گروه فیلمسازی بحرفیلم به مدیریت مریم بحرالعلومی شمرده می‌شود.

غزال نظر، سیداحمد حسینی، یاسمن ترابی و مینو آذرمگین بازیگران «تریپلکس» هستند.

یوسف تیموری، سوگل طهماسبی، سیداحمد حسینی، ندا کوهی، امیرمسعود آرزومند، رامینا حسینی و محدثه حیرت نیز در «آنجلّو» ایفای نقش کرده‌اند.

علاقه‌مندان می توانند این فیلم‌ها را از طریق لینک https://www.tiwall.com/p/triplex.angelo به صورت آنلاین تماشا کنند.

اختصاص بخش ویژه‌ای به سینمای ایران در جشنواره کازان /  جهان امروز به ترویج معنویت و اخلاق نیاز دارد

میلیوشا آیتوگانووا مدیر جشنواره بین‌المللی سینمایی کازان که داور و مهمان هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» بود، روز گذشته (۴دی‌ماه) با محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و دبیر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت، گزارشی از جشنواره امسال، نمایش آثار مستند و حضور خانم آیتوگانووا ارائه کرد.
حمیدی مقدم گفت: جشنواره بین‌المللی سینمای مسلمان کازان، همواره به سینمای داستانی و مستند ایران توجه داشته و در سفری که من به این جشنواره داشته‌ام، تفاهم‌نامه همکاری بین دو جشنواره امضا شد. جشنواره کازان، با توجه و تمرکز بر داشته‌های فرهنگی و عناصر مشترک فرهنگی کشورهای مسلمان، همگرایی میان کشورهای اسلامی را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: خانم آیتوگانووا برای نگهداری این جشنواره تلاش کرده و به گسترش صلح و دوستی و معنویت و اخلاق باور دارد. آنچه شالوده سینمای ایران است، معنویت و اخلاق است و این فصل مشترک ما با جشنواره کازان است.
حمیدی مقدم گفت: ما علاقه‌مند به همکاری‌های بیشتر با جشنواره کازان هستیم، این فرصت و تمایل وجود دارد و امیدوارم فرصت تولید مشترک با تاتارستان نیز ایجاد شود.
میلیوشا آیتوگانوا هم با ابراز خرسندی از حضور در جشنواره «سینماحقیقت» گفت: تلاش زیادی می‌شود که نام مسلمان از جشنواره کازان حذف شود، اما به نظر من کشورهای اسلامی پیشینه، تاریخ، باورها و سنت‌هایی دارند که باید منتشر و ترویج شود. سینما یکی از راههای گسترش این مفاهیم اخلاقی و معنوی است.
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اهمیت جشنواره بین‌المللی سینمای مسلمان کازان گفت: من به عنوان تهیه‌کننده، سالها این جشنواره و جشنواره منبر طلایی را دنبال کرده‌ام. آنچه خانم آیتوگانووا در تاتارستان انجام می‌دهد یک حرکت فرهنگی است، ترویج معنویت و اخلاق در جهان امروز آن‌هم در قالب سینما که تریبون‌های فراوانی دارد، شایسته تقدیر است.
رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: توجه دولت ایران در این دوره در حوزه فرهنگ و هنر، گسترش مخاطبان، توجه به بازارهای منطقه، کشورهای اسلامی و همسو است. جشنواره فیلم کازان می‌تواند نقطه مشترکی برای همکاری ما و شما باشد. توجه این جشنواره به سینمای ایران نیز جای تقدیر دارد.
خزاعی ضمن تقدیر از خانم آیتوگانووا برای حضور در سینماحقیقت، افزود: علاقه و وظیفه ما حمایت از سینمای کشورهای مسلمان، حرکت‌های فرهنگی و جشنواره‌هایی با اهداف دینی و معنوی است‌. ما باید وارد حوزه اقتصاد شویم و به دیده شدن تولیدات سینمای ایران فکر کنیم. همکاری ما با جشنواره فیلم مسکو در یکی دو سال اخیر، نتایج مثبتی داشته و امیدواریم این ارتباط با جشنواره فیلم کازان هم استمرار داشته باشد.
گفتنی است در این نشست توافق شد تا سال آینده در جشنواره کازان، بخش ویژه‌ای به سینمای ایران اختصاص داده شود و در کنار آن هفته فیلم و جلسه‌های نقد و بررسی درباره آثار کوتاه و مستند ایران نیز برگزار شود.

 

اجرای نمایش «کمدی مرد کُمُدی»
نمایش «کمدی مرد کُمُدی» اثر آرمان طیران و تهیه کنندگی سیاوش عباسی از یکشنبه دهم دی ماه روی صحنه می‌رود.

نمایش «کمدی مرد کُمُدی» به طراحی، نویسندگی و کارگردانی آرمان طیران، دراماتورژی ندا صالح نژاد و تهیه کنندگی سیاوش عباسی از روز یکشنبه دهم دی ماه، هرشب ساعت ۱۹ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.
حامد رحیمی نصر و مرجان آقانوری در این اثر نمایشی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
در خلاصه داستان این نمایش که در سبک گروتسک و کمدی تولید شده، آمده است: دکترم میگه خبر برای من سمه!
از دیگر عوامل نمایش «کمدی مرد کُمُدی» می‌توان به طراح لباس: مهرناز ‌عباسی؛ طراح گرافیک: مهدی ‌رایگانی؛ پوستر: سید ‌مهدی ‌فاطمی ‌نسب(سدمتی)؛ نور: حمید ‌باباخانی؛ دستیار کارگردان و گروه اجرایی: سحر ‌طباطبایی، حمیدرضا ‌کاویانی، پارسا یارمحمدلو؛ دستیار تولید: رضا صفوی نیا؛ روابط عمومی و تبلیغات: محسن ‌بیده؛ مشاور رسانه‌ای: سیدمحمدصادق ‌سیادت؛ ساخت تیزر و موشن گرافی: مجتبی ‌حسینی ‌راد ‌(موچه)؛ عکاس: جمال میرزائی اشاره کرد.
دبیرخانه چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ثبت ۲۸۴ اثر در بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران خبر داد.

سیمون سیمونیان گفت: ثبت‌نام در بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران که از ۲۱ آذرماه آغاز شده بود و تا ۳۰ آذر ادامه داشت، با استقبال فعالان در این حوزه همراه بود و ۲۸۴ متقاضی حضور در بخش آنونس و تیزر، پوستر و عکس شدند.
او تاکید کرد: براساس آمار ثبت شده ۱۱۷عنوان آنونس و تیزر، ۶۳عدد پوستر فیلم و ۱۰۴ عکس از ۱۳ فیلم سینمایی برای حضور در بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران ثبت نام کردند.
در این بخش که به آثار تبلیغاتی فیلم های اکران شده از دی ماه گذشته تا امسال اختصاص دارد سه سیمرغ بلورین اهدا خواهد شد.
چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری به دبیری مجتبی امینی برگزار میشود.

منبع:ایسنا

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10411

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: