گزارشگر امور فلسطین در سازمان ملل: پاک‌سازی قومیتی فلسطینیان نگران‌کننده است

سازمان ملل

گزارشگر سازمان ملل در امور فلسطین پاک‌سازی قومیتی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد و از جامعه بین‌المللی خواست برای توقف این کشتار، مداخله کند.

 

هداپرس:فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر سازمان ملل در امور فلسطین با بیان اینکه کشتار روزانه غیرنظامیان فلسطینی در غزه موجب نگرانی اوست، گفت رژیم صهیونیستی هرگز به قوانین بین‌المللی احترام نگذاشته و جامعه بین‌المللی باید با فشار بر تل‌آویو، این کشتار را متوقف کند.

به گفته آلبانیز، کشورهایی که با رژیم صهیونیستی قرارداد و مبادله دارند، باید با قطع این قراردادها تل‌آویو را ناچار به توقف جنگ و پذیرش آتش‌بس کنند.

این مقام سازمان ملل در گفت‌وگو با الجزیره با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مشغول پاک‌سازی قومیتی در غزه، کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی است، گفت تنها شاهدان این فاجعه کارکنان سازمان‌های بین‌المللی هستند.

آلبانیز تاکید کرد که قحطی غزه در مقیاس جهانی کم‌سابقه است و میزان ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه پاسخگوی نیاز مردم این منطقه نیست.

وی در ادامه اظهار کرد که رژیم صهیونیستی حکم دیوان بین‌المللی دادگستری را برای توقف کشتار غیرنظامیان، نادیده گرفته است و باید تمامی اقدامات لازم برای جلوگیری از ویرانی کامل غزه اتخاد شود.

گزارشگر سازمان ملل در امور فلسطین همچنین اتهامات مطرح‌شده علیه آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را تکان‌دهنده دانست.

اخیراً ۱۸ کشور و اتحادیه اروپا حمایت مالی خود را از آنروا به دلیل ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره مشارکت کارمندان این آژانس در حمله هفتم اکتبر حماس به حالت تعلیق درآورده‌اند.

رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر حملات خود را علیه آنروا افزایش داده است.

این رژیم اخیراً کاروان حامل کمک‌های غذایی آنروا را که در حال انتقال به شمال غزه بود، هدف قرار داد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11528

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: