تحریم‌های جدید آمریکا بر سر نقض سقف قیمت نفت روسیه

تحریم‌

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد: سه شرکت مستقر در امارات عربی متحده و یک نفتکش ثبت شده در لیبریا را به دلیل نقض مکانیزم سقف قیمت نفت گروه هفت برای فروش نفت روسیه، تحریم کرده است.

 

هداپرس:وزارت خزانه داری در گام دیگری برای محروم کردن مسکو از درآمد به تلافی جنگ اوکراین، همچنین اعلام کرد اقداماتی را برای جلوگیری از واردات انواع خاصی از الماسهای استخراج شده در روسیه انجام داده است.

در بیانیه وزارت خزانه داری اعلام شد تحریم‌هایی علیه سه شرکت مستقر در امارات عربی متحده و نفتکش «ان اس لیدر» ثبت شده در لیبریا، اعمال شده است.

تحریم‌ها هرگونه دارایی افراد و شرکتهای تحت تحریم را در آمریکا بلوکه کرده و عموما، معامله با آنها را برای آمریکایی‌ها ممنوع می‌کنند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: اقدام امروز علیه کشتیهایی که سقف قیمت نفت روسیه را نقض می‌کنند، باید به عنوان یک هشدار مداوم باشد که ما می توانیم و مجازات نقض سقف قیمت را اعمال خواهیم کرد.

مکانیزم سقف قیمتی که در دسامبر سال ۲۰۲۲ توسط کشورهای گروه هفت، اتحادیه اروپا و استرالیا به اجرا گذاشته شد، استفاده از خدمات دریایی غربی مانند بیمه، استفاده از پرچم‌ و حمل‌ونقل را در صورتی که نفتکش‌ها، نفت روسیه را با قیمت ۶۰ دلار یا بالاتر از هر بشکه حمل ‌کنند، ممنوع می‌کند.

سقف قیمت، بخشی از تحریم‌های غرب است که هدف آن کاهش توانایی روسیه برای تامین مالی جنگ در اوکراین و در عین، حفظ عرضه به بازار نفت است. در مقابل، روسیه برای دور زدن سقف قیمت، از ناوگانی از نفتکش‌های قدیمی برای ارسال نفت به مصرف کنندگانی مانند هند و چین استفاده می‌کند.

مقامات وزارت خزانه داری می گویند این هزینه ها، باعث کاهش درآمد مسکو می شود که می تواند از آن برای تامین مالی جنگ استفاده کند.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا از اکتبر گذشته، حدود ۲۷ نفتکش را به دلیل استفاده از خدمات دریایی غربی برای حمل نفت روسیه که به قیمت بالای ۶۰ دلار فروخته شده، تحریم کرده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11576

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: