صدرنشینی قیمت ریال عمان

ریال عمان

بازار ارز تهران امروز شاهد روند صعودی قیمت ریال عمان، دینار عراق و همچنین لیر ترکیه نسبت به روز گذشته بود. همچنین هر درام ارمنستان در بازار ۱۴۷ تومان نرخ گذاری شد.

 

هداپرس:اختصاص ارز مسافرتی برای سفرهای خارجی توسط بانک مرکزی با واکنش یکی از نمایندگان در جلسه امروز مجلس همراه شد. محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از رویه بانک مرکزی برای تخصیص ارز مسافراتی به افراد، بیان کرد: «بانک مرکزی قانونی را برای سفرهای خارجی مصوب کرده که به هر فرد هزار دلار برای هر سفر با قیمت بازار مبادله پرداخت می‌کند. با توجه به شرایط اقتصادی و در شرایطی که کسری تراز تجاری در کشور وجود دارد و تولیدکنندگان بعضا بیش از ۱۰۰ روز در صف دریافت ارز هستند این تصمیم بانک مرکزی خلاف عدالت است.»

این در حالیست که چندی پیش هم بخش خبری ۲۰:۳۰ در گزارشی به انتقاد از رویه بانک مرکزی در تخصیص هزار دلار ارز مسافراتی به مردم پرداخته بود؛ موضوعی که امروز واکنش تند بانک مرکزی را به همراه داشت.

این بانک در قالب یک بیانیه به جزئیات چگونگی اختصاص ارز مسافرتی پرداخته و بیان کرد: «بررسی آمار تخصیص ارز مسافرتی هوایی در بازه زمانی ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ حاکی از تقاضای ارز موضوع این سرفصل، صرفاً توسط ۳۴ هزار و ۴۴۹ نفر از هموطنان می‌باشد که این آمار کمتر از یک دهم آمار مورد استفاده در برآورد ارائه شده توسط گزارش مزبور است. تخصیص ارز مسافرتی هوایی به طور کامل در چارچوب نیاز ارزی احصاء شده در بخش سوم مقررات ارزی بانک مرکزی و برای مسافرت‌های هوایی با اهداف مختلفی نظیر زیارتی، گردشگری، آموزشی و اداری انجام می‌گیرد.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12794

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: