پیام روشن مسلمانان آمریکا به بایدن؛ حمایت از اسرائیل هزینه دارد

آمریکا

«جو بایدن» در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت میشیگان پیروز شد؛ ایالتی که جوامع مسلمان و عرب‌تبار آمریکایی در آن حضور دارند و بارها تهدید کرده‌ بودند به دلیل حمایت رئیس‌جمهور بایدن از جنایات جنگی تل‌آویو، گزینه «غیرمتعهد» را در برگه‌های رای علامت خواهند زد. اما به طور کلی «موضع حمایتی بایدن از اسرائیل» تا چه اندازه بر نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تاثیر خواهد گذاشت؟

 

هداپرس:بیش از ۱۰۰ هزار دموکرات میشیگان هفته گذشته رای خود را تحت عنوان «غیرمتعهد» یا به عبارتی همان «هیچکدام» به صندوق‌های رای انداختند و اکثرا هدفشان این بود که بایدن را تحت فشار قرار دهند تا درخواست آتش‌بس را برای جنگ غزه عنوان کند.

در ایالت میشیگان، در برگه‌های رای انتخابات مقدماتی حزب دموکرات و جمهوری‌خواه ۲ گزینه‌ای وجود داشت که رای‌دهندگان یا می‌توانند پیشنهاد خودشان را بنویسند یا می‌توانند گزینه «هیچکدام» را انتخاب کنند که این گزینه بدین معناست که رای‌دهنده به هیچکدام یک از نامزدهای این برگه رای «متعهد نیست.»

«لیلا الابد» مدیر کمپین گروهی که به دنبال تحت فشار قرار دادن بایدن هستند، به روزنامه نیویورک تایمز گفت: «جو بایدن به صدای مردم میشیگان گوش دهد. به صدای رای‌دهندگان اصلی او گوش فرا دهید و اکنون خواستار آتش بس دائمی شوید.»

یاهو نیوز در گزارشی می‌نویسد جو بایدن از حامیان ثابت‌قدم تل‌آویو، بارها به «حق اسرائیل برای دفاع از خود» تاکید کرده و از کنگره خواسته تا میلیاردها کمک نظامی برای اسرائیل تصویب کند. البته او در عین حال، علنا از اسرائیلی‌ها خواسته تا خویشتن‌داری پیشه کنند و ظاهرا در خفا اسرائیل را برای رسیدن به آتش‌بس موقت تحت فشار می گذارد.

هم‌چنین، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که آمریکایی‌ها اکثرا رای‌دهندگان جوان یا مردم رنگین‌پوست به طور کلی با نحوه مدیریت بایدن در جنگ غزه مخالف هستند.

سازمان‌دهندگان این اعتراض استدلال کردند که این اقدام و رای «غیرمتعهد» پیام روشنی به رئیس‌جمهور داد که بایدن با حمایت از رژیم صهیونیستی می‌تواند رای‌دهندگانی را برای انتخابات از خود دور کند. آن‌ها می‌گویند بایدن همچنان وقت دارد که رای‌دهندگان را به سوی خود بازگرداند البته اگر نسبت به آتش‌بس دائمی در غزه پیگیر شود.

نتایج انتخابات مقدماتی ایالت میشیگان نشان داد که حمایت بایدن از اسرائیل می‌تواند هزینه‌ای در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ برای او داشته باشد.

«جان نیکلاس» خبرنگار مجله نیشن عنوان کرد: «بخش قابل توجهی از دموکرات‌های میشیگان به بایدن نشان دادند که بلوف نمی‌زنند. پیام آن‌ها صریح بود. اگر بایدن به رای‌دهندگان مورد نیاز خود در ماه نوامبر توجه نکند، سرنوشت بایدن در ریاست جمهوری ممکن است بلاتکلیف باقی بماند».

«نانسی کَفِر» خبرنگار روزنامه دیترویت فری پرس می‌گوید: «اعضای جوامع عرب‌تبار آمریکایی و ضدجنگ، بایدن را در آنچه نسل‌کشی غزه می‌دانند، شریک‌جرم و همدست تلقی می‌کنند. اگر بایدن آتش‌بس را اجرا کند، آیا گروه‌های حامی فلسطینی می‌توانند رای‌های مورد نیاز عرب‌تبارهای آمریکایی و افراد ضدجنگ را به بایدن که برخی از کنشگران او را «جو نسل‌کش» می‌نامند، بازگردانند. من مطمئن نیستم که آنها بخواهند چنین کاری کنند».

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12636

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: