علی شریفی عضو شورای مرکزی حزب همبستگی دانش آموختگان ایران ؛

گفتمان اصلاح‌طلبی صندوق رأی را معیار مناسبی می داند به شرط آنکه نه فقط شکل ظاهری صندوق، که ماهیت و ملزومات آن نیز باید به طور کامل لحاظ شود

گفتمان اصلاح طلبی صندوق رای را معیار مناسبی می‌داند و نیازی به ناز کردن ندارند، به شرط آنکه نه فقط شکل ظاهری صندوق ، که ماهیت و ملزومات آن نیز باید بطور کامل لحاظ شود. بستر سازی برای حضور همه طیف ها و جناحهای سیاسی از الزامات یک انتخابات پرشور است و دلسوزان واقعی مملکت باید برای نیل به این مهم تلاش کنند.
شاید برخی به دلیل منافعی که دارند به دنبال برگزاری انتخابات حداقلی باشند ولی پرواضح است که این تفکر نادرست نه تنها موجب آسیب جدی به کشور و عمیق تر شدن شکاف بین حاکمیت و مردم می‌شود بلکه اصل جمهوریت را بشدت دچار چالش میکند ، که باید از آن بشدت پرهیز و با چنین تفکری مقابله کرد. این تفکر اشتباه مربوط که کسانی است که نه شناخت درستی نسبت به جامعه دارند و نه توان درک دغدغه های قاطبه مردم و بویژه نسل جوان را دارند.
امروز شرایط معیشتی و اقتصادی مردم خوب نیست و از آن بدتر اینکه بخشی از جامعه از اصلاح و بهبود شرایط ناامید شده است. مسئولان امر اگر یک استراتژی درست را در پیش گیرند می‌توانند تا حدود زیادی امید به آینده بهتر و اصلاح شرایط را به جامعه القاء کنند و برای اینکار لازم است بستر مناسب برای همه جناحها و تفکرات مختلف فراهم شود تا بتوانند با تمام قوا و نفرات برجسته و توانمند خود در انتخابات حضور یابند. متاسفانه برخی از اظهار نظرهای افراد تندرو شبیه دوستی خاله خرسه است و در لباس دوستی ، به گونه ای اظهار نظر می‌کنند که بجای جلب اعتماد موجب سلب آن می‌شوند.
انتخابات می‌تواند کم هزینه ترین راه برای کنشگری ، اظهار نظر و انجام تغییرات و تحقق مطالبات مردم باشد . بنابراین مسئولان امر باید بستری مناسب برای حضور افکار و سلایق مختلف را در آن فراهم آورده و همه دوستداران کشور عزیزمان بتوانند در یک رقابت عادلانه و آزاد شرکت کنند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=9842

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: