چالش جدید بنزین همه را نگران کرد

بنزین

مدیرعامل شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی گفت: هیچ گزارشی مبنی بر نبود سوخت در شهر‌های کشور ارائه نشده است.

هداپرس:جعفر سالاری نسب مدیرعامل شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی کشور گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته‌ در کشور به طور معمول ۱۲۰ لیتر مصرف بنزین ظرف مدت دو ماه داشته‌ایم.

به گفته او، ایرادی نداشت که طرح تخصیص بنزین سهمیه آزاد کارت‌های سوخت به دوران کرونا برگردد و مردم ۶ ماه ذخیره کنند و در حال حاضر سهمیه سوخت آزاد ۳هزار تومانی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش یافته و ۵۰ لیتر مابقی را مردم می توانند از کارت سوخت جایگاه ها با همان نرخ  استفاده کنند.

او گفت: این تصمیم در سطح کلان و طبق کارشناسی های کلان گرفته شده و مردم باید این موضوع را در سطح مدیریت کلان ببینند.

وی اظهار کرد: در تمامی سطح کشور کارت سوخت در دست مردم است و تنها در برخی از مناطق سیستان وبلوچستان مشکلاتی وجود داشت که  در حال برطرف شدن است و هیچ جای کشور گزارشی مبنی بر نبود سوخت ارائه نشده است و به اندازه کافی کارت در جایگاه های سوخت وجود دارد.

سهمیه هر کارت سوخت جایگاه داران ۸ هزار لیتر است

در ادامه رضا نواز سخنگوی جایگاه داران سوخت گفت: در برخی از استان ها  به دلیل مسافت و پهناور بودن  مردم بیشتر از کارت آزاد جایگاه سوخت ها استفاده می‌کنند که ممکن است در طول روز سهمیه کارت سوخت جایگاه ها به اتمام برسد اما مردم بدانند که‌ کارت سوخت جایگاه ها بعد از ساعت ۱۲ شب مجدد شارژ می شود و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

او گفت: سهیمه کارت سوخت جایگاه داران ۸ هزار لیتر است که هر شب  شارژ می شود و این سهمیه ممکن است به فراخور میزان فروش، در داخل کلان شهر بودن، بین جاده ای بودن کاهش و یا … افزایش یابد.

نواز افزود: برخی از جایگاه های سوخت ممکن است کارت سوخت نداشته باشند و یا برخی از جایگاه ها به ازای هر سکو یک کارت سوخت به آن‌ها ارائه دهیم.

وی در خصوص سهمیه کارت سوخت تاکسی های اینترنتی هم گفت: طبق قانون باید  به تاکسی های اینترنتی اعتبار یارانه ای پرداخت کنند که مدتی است پرداخت نمی شود.

او گفت: کاهش و یا افزایش سهمیه تاکسی و تاکسی های اینترنتی  بر عهده وزارت کشور است  که باید در این زمینه تصمیم گیری کنند.

سخنگوی جایگاه داران سوخت  بیان کرد:  مصرف بنزین سوپر در کشور  شدت کاهش یافته است و با توجه به آنکه تولید به این سمت نرفته  و نگاهی به بنزین  سوپر وجود ندارند  و میزان مصرف هم به شدت که در برخی از مقاطع تا ۸۰ درصد کاهش یافته است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11129

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: