حوادث کوهستانی سال جاری در کرمانشاه ۱۹ قربانی داشت

حوادث کوهستانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از ۱۹ فوتی بر اثر حوادث کوهستانی در استان کرمانشاه طی سال جاری خبر داد.

هداپرس: محمدباقر محمدی، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۶۵۰ حادثه توسط هلال احمر امداد رسانی شده، تعداد ۴۰۲ حادثه جاده‌ای و ۱۰۶ مورد کوهستانی بوده و در این حوادث ۴۰۹ نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی افزود: هلال احمر کرمانشاه سال گذشته در امدادرسانی حوادث کوهستانی رتبه دهم و امسال رتبه ششم کشور را کسب کرده است، متاسفانه از نظر تعداد فوتی با ۱۹ تن در رتبه دوم کشوری هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: هلال احمر استان کرمانشاه با توجه به خطر بالای حوادث کوهستانی از نظر عملیاتی، طولانی مدت بودن عملیات، ریسک پذیری و خطرپذیری بالا برای نجاتگران بسیار دقیق عمل کرده است.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های فعال در مدیریت بحران باید در خصوص حوادث کوهستانی کمک کنند، زیرا امکانات ما به تنهایی پاسخگوی این حوادث نیست‌ و تا کنون در بحث حوادث کوهستانی از طرف دستگاه‌های مرتبط کمک رسانی لازم صورت نگرفته است.

محمدی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های کوهنوردی باید در کاهش حوادث کوهستانی کمک لازم را داشته باشند، با کمک آن‌ها آمار قربانیان این حوادث کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: توصیه ما این است که افرادی که اقدام به کوهنوردی می‌کنند ارتفاعی که توان صعود دارند را انتخاب کنند و افرادی که بیماری زمینه‌ای یا قلبی دارند به هیچ عنوان اقدام به صعود نکنند.

وی ادامه داد: تیم‌های امداد رسان با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند، بلافاصله اقدام به اعزام تیم‌های امدادرسانی انجام می‌شود و در نهایت در نظر داشته باشند که پیش از صعود حتما شرایط آب و هوایی را بررسی کنند و به حوادث کوهستانی کمک کنند، زیرا امکانات ما به تنهایی پاسخگوی این حوادث نیست‌ و تا کنون در بحث حوادث کوهستانی از طرف دستگاه‌های مرتبط کمک رسانی لازم صورت نگرفته است.

محمدی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های کوهنوردی باید در کاهش حوادث کوهستانی کمک لازم را داشته باشند و با کمک آن‌ها آمار قربانیان این حوادث کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: توصیه ما این است که افرادی که اقدام به کوهنوردی می‌کنند ارتفاعی که توان صعود دارند را انتخاب کنند و افرادی که بیماری زمینه‌ای یا قلبی دارند به هیچ عنوان اقدام به صعود نکنند.

وی ادامه داد: تیم‌های امداد رسان با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند، بلافاصله اقدام به اعزام تیم‌های امدادرسانی انجام می‌شود و در نهایت در نظر داشته باشند که پیش از صعود حتما شرایط آب و هوایی را بررسی کنند.

منبع:صد آنلاین

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10092

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: