با ابراز تردید درباره تحقیقات رژیم صهیونیستی؛

موسس خیریه آشپزخانه مرکزی جهانی: جنگ غزه، جنگ علیه بشریت است

موسس خیریه

موسسه خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» با ابراز تردید درباره تحقیقات رژیم صهیونیستی پیرامون حمله به امدادگران این خیریه که منجر به کشته شدن هفت تن از آنها شد، هشدار داد جنگ غزه به جنگی علیه بشریت تبدیل شده است.

 

هداپرس:«خوزه آندرس» موسس این خیریه به شبکه خبری «ای‌بی‌سی» گفت تحقیقات درباره یک موضوع بی‌نهایت پیچیده، باید با تعمق بیشتری انجام شود.

وی در ادامه افزود رژیم صهیونیستی که خود، عامل حمله به این امدادگران است، نمی‌تواند درباره خودش تحقیق کند. تحقیقات باید بسیار عمیق تر باشد و من می گویم که مجرم نمی تواند خودش در حال تحقیق باشد.

آندرس درمورد روایت رژیم صهیونیستی درباره این حمله ابراز تردید کرد و افزود: این دیگر مربوط به هفت مرد و زن آشپزخانه مرکزی نیست که در این رویداد ناگوار جان باختند. این اتفاق برای مدت طولانی در حال وقوع است. شش ماه از هدف قرار دادن هر چیزی که به نظر حرکت می کند می گذرد. این جنگ علیه تروریسم یا دفاع از خود به نظر نمی‌رسد. واقعاً در این نقطه است، به نظر می رسد که این یک جنگ علیه خود بشریت است.

آندرس ارائه راه‌های جدید برای رساندن کمک‌ها به غزه را «اولین گام» توصیف کرد و گفت که از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند، اما تعجب کرد که چرا ایالات متحده دولتی را مسلح می‌کند که «شهروندان آمریکایی که فعالان بشردوستانه هستند را می‌کشد». او گفت: «ما به اطلاعات بیشتری نیاز داریم. ما به فایل ویدئویی ضبط شده با کیفیت بهتر نیاز داریم.»

او پرسید: «محتوای تماس‌، ارتباط بی سیم بین افسران و سربازان مختلف درگیر در این پرونده چه بود؟»

آندرس کشتار امدادگران را «نابخشودنی» توصیف کرد و ویرانی غزه را با ویرانی اوکراین مقایسه کرد.

او مدعی شد: «من دیدم که در اوکراین چه اتفاقی می‌افتد، کل شهرها و روستاها نابود می‌شوند. کاری که نخست وزیر نتانیاهو انجام می‌دهد دقیقاً همان کار است.»

ارتش رژیم صهیونیستی در گزارشی در توجیه حمله به امدادگران مدعی شد یک فرد مسلح روی سقف یکی از کامیون‌ها بالا رفت و «شروع به شلیک سلاح خود کرد» که این ظن را به وجود آورد که «حماس کاروان را ربوده است».

آندرس در واکنش به این گزارش گفت به نظر نمی‌رسد که این جنگ علیه تروریسم باشد. ظاهرا این جنگ دیگر به دفاع رژیم صهیونیستی از خود مربوط نمی‌شود بلکه در این مرحله، واقعاً به نظر می‌رسد جنگی علیه خود بشریت باشد.

خیریه آشپزخانه مرکزی جهانی روز پنجشنبه خواستار انجام تحقیقات مستقل درباره حملات ارتش رژیم صهیونیستی شد و در بیانیه‌ای اعلام کرد از استرالیا، کانادا، آمریکا، لهستان و انگلیس خواسته، انجام تحقیقات مستقل از سوی طرف سوم را خواستار شوند.

این نهاد با اشاره به اینکه حمله‌ای که تیم امدادی را هدف قرار داد شامل چندین حمله و هدف قرار دادن سه خودروی وابسته به آشپزخانه مرکزی جهانی و حامل غیرنظامیان بود، اعلام کرد هویت این خودروها برای ارتش رژیم صهیونیستی مشخص بود و ارتش از برنامه سفر و مأموریت بشردوستانه آنها آگاه بود.

آشپزخانه مرکزی جهانی اعلام کرد از رژیم صهیونیستی خواسته است برای شفافیت تحقیقات، تمام اسناد، ارتباطات، فایل‌های ویدئویی و صوتی و هرگونه مواد مرتبط با حمله‌ای که کاروان را در اول آوریل هدف قرار داد، حفظ کند.

رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به کاروان حامل امدادگران آشپزخانه مرکزی جهانی حمله کرد که منجر به کشته شدن هفت تن از آنها شد.

نیروهای کشته شده این نهاد خیریه از استرالیا، کانادا، لهستان، بریتانیا و ایالات متحده و همچنین همکار فلسطینی آنها بودند. رژیم صهیونیستی مدعی است که این حمله یک «اشتباه فاحش» بوده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=14221

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: