آمار شگفت انگیز بورس در ۱۰ ماه اول سال

بورس

مدیر عامل صندوق توسعه بازار سرمایه اعلام کرد که در ۱۰ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲، ۵۰ همت خرید خرد سهام صورت گرفته است. همچنین، اعلام شده است که بیشترین میزان خرید و فروش خرد سهام طی سال ۱۴۰۲ متعلق به ماه اردیبهشت است.

هداپرس:قادر معصومی خانقاه اعلام کرد که صندوق توسعه بازار سرمایه در بازار سهام از ابتدای سال تا پایان دی ماه حمایت قابل توجهی داشته است. آخرین گزارش عملکرد صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه نشان می‌دهد که در این دوره، معاملات خرد سهام به مبلغ ۴۹ هزار و ۸۶۳ میلیارد تومان خرید و ۱۲ هزار و ۷۵۶ میلیارد تومان فروش شده است. همچنین، معاملات بلوک سهام به مبلغ ۳۱ هزار و ۶۰۴ میلیارد تومان فروش شده است. در کل، خالص خرید و فروش سهام در این دوره به مبلغ پنج هزار و ۵۰۳ میلیارد تومان بوده است.وی تاکید کرد: بیشترین میزان خرید و فروش خرد سهام در سال ۱۴۰۲ در اردیبهشت ماه صورت گرفت که رقمی بالغ بر هشت هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان خرید خرد سهام و چهار هزار و ۷۹۲ میلیارد تومان فروش خرد سهام انجام شد.

معصومی خانقاه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری خالص خرید صندوق توسعه بازار سرمایه پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: وجوه حاصل از فروش‌های خرد و بلوک هم مجدداً در بازار به خرید خرد اختصاص یافت، به ترتیبی که حدود ۵۰ همت خرید خرد از ابتدای سال جاری توسط صندوق انجام شده است.

تعداد نمادهای فعال در بازار سرمایه

مدیر عامل صندوق بازار سرمایه در ادامه، به تعداد نمادهایی که در برهه زمانی ذکر شده فعال بودند تاکید کرد و گفت: صندوق توسعه بازار سرمایه حدود ۴۰۰ نماد را در پرتفوی خود دارد و روزانه حدوداً برای ۲۵۰ نماد تا ۳۰۰ نماد بازارگردانی (شامل اقدامات حمایتی مختلف) انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: به طور معمول در روزهایی که صندوق تثبیت بازار سرمایه در بازار حضور دارد، کمیت و کیفیت بازارگردانی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه متفاوت بوده و اقدامات حمایتی بیشتر توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه انجام می‌شود.

علت نوسانات بازار سرمایه

معصومی خانقاه با اشاره به علت نوسانات اخیر بازار سرمایه اعلام کرد: بخش عمدۀ نوسانات بازار طی پاییز و زمستان امسال ناشی از ریسک‌های سیتماتیک و شرایط موجود در منطقه خاورمیانه بوده است.

مدیر عامل صندوق بازار سرمایه در پایان گفت: همچنین تصمیم اخیر در خصوص صنعت پالایشگاهی به مراتب آثار منفی بیشتری نسبت به مسائل مذکور داشت و مجدداً باعث سلب اعتماد سرمایه‌گذاران و تردید آن‌ها در نگاه بلندمدت به بازار سرمایه به عنوان یک راهکار مناسب برای کسب بازدهی مطلوب و معادل تورم موجود در جامعه شد.

خبرهای مهم بورسی در ۳ بهمن ۱۴۰۲

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه: ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور تسهیل می‌شود.

وزیر اقتصاد: شرکت‌های پذیرفته‌ شده در بورس، مشروط بر انجام افزایش سرمایه و تزریق منابع آن در بخش تولید و توسعه، مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شوند.

وزیر صمت: قیمت‌گذاری دستوری و دخالت‌های متعدد موجب زیان‌دهی صنایع و گاها ورود بنگاه‌های تولیدی به ماده ۱۴۱ شده است.

رئیس مرکز مشاوران حقوقی و تدوین مقررات بازار سرمایه از راه‌اندازی پایگاه جدید قوانین و مقررات بازار سرمایه به عنوان مرجع رسمی و جامع انتشار مقررات مرتبط با بازار سرمایه خبر داد.

رئیس اداره رسیدگی به شکایات و حمایت‌های حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار: نظارت همگانی در بازار سرمایه از طریق بررسی و پاسخگویی به شکایات تقویت می‌شود.

کارشناس مطالعات اقتصادی وبرنامه‌ریزی صندوق تثبیت بازار سرمایه: نقدشوندگی نشان‌دهنده شفافیت بازار و نزدیکی قیمت‌ها به ارزش واقعی دارایی‌ها است و این خاصیت تأثیر بسزایی بر پویایی و عملکرد بازارهای مالی دارد.

کارشناس بازار سرمایه: با ایجاد صندوق‌های متنوع، سهامداران می‌توانند تصمیم‎‌ آگاهانه‌تری بگیرند.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه: درهفته چهارم دی ماه،۱۱ ناشر ۱۱۰۰میلیارد تومان سود به حساب سجامی سهامداران واریز کردند.

 واگذاری منافع شرکت به واسطه انتشار اوراق منفعت

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تمامی بنگاه‌های اقتصادی به منظورر تامین مالی می‌توانند اوراق منفعت را بر دارایی خود منتشر کنند زیرا به‌واسطه این اوراق منافع شرکت واگذار می‌شود.

 واریز بیش از ۱۰۲ هزار میلیارد تومان سود با سجام در ۱۰ ماه

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اظهار داشت: واریز سود جاری و مطالبات سنواتی از طریق سامانه سجام برای سهامداران از ابتدای سال تا پایان دی ماه جاری به رقم ۱۰۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان رسید.
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11115

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: