هشدار استاندار تهران:

الحاق به بافت روستا به سوداگری تبدیل نشود

بافت روستا

استاندار تهران با تاکید بر اینکه حفظ بافت و اصالت با ارزش روستایی همواره امری ضروری است، گفت: با توجه به سیاست های بارگذاری جمعیت در استان تهران، جهاد کشاورزی و مسکن و شهرسازی استان باید دقت بیشتری داشته تا موضوع الحاق به روستاها تبدیل به سوداگری زمین نشود.

 

هداپرس:فخاری در سیزدهمین جلسه کارگروه زیربنایی استان تهران با اشاره به الزام بارگذاری و پوشش جمعیت روستاهای استان تهران و الحاق به بافت روستاها، اظهار کرد: با توجه به سیاست های بارگذاری جمعیت در استان تهران، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی استان باید دقت بیشتری داشته باشند تا الحاق به روستاها تبدیل به سوداگری زمین نشود.

وی ضمن تاکید بر فراهم کردن امکانات رفاهی و خدمات به روستاهای استان خطاب به دبیرخانه کارگروه، گفت: توجه داشته باشید که باید میزان الحاق به بافت روستاها متناسب با جمعیت پذیری روستا باشد و در آینده با معضلاتی همچون فراهم نبودن گاز، آب، برق، حمل و نقل و…  روبرو نشویم.

فخاری گفت: حفظ بافت و اصالت با ارزش روستایی همواره امری ضروری است و حفظ هویت زیستی و طبیعی روستاها و تقویت اصالت های فرهنگی و بومی وفراهم کردن امکانات ثبات ساز برای محرومیت زدایی وحفظ کالبد بومی روستاها درطرح هادی روستایی امری لازم است.

در این جلسه پرونده های مربوط به خارج از حریم ارسالی توسط فرمانداری شهرستان‌های شمیرانات و اسلامشهر و موارد مربوط به حریم شهرهای باغستان، رباط کریم شهریار  وحیدیه، صفادشت، ملارد، صباشهر، شریف آباد، فردوسیه و چهاردانگه بررسی و در تعدادی از موارد نیز تصویب شد.

براساس گزارش روابط عمومی استانداری تهران، از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز بررسی طرح جامع شهر وحیدیه، بررسی پرونده های مربوط به محدوده شهر چهاردانگه، بررسی طرح هادی روستای هفت دستگاه نسوز از توابع شهرستان ری، طرح هادی روستای حصار بالا از توابع شهرستان دماوند و طرح هادی روستای سرخ حصار از توابع شهرستان تهران بود.
همچنین موارد مرتبط با قانون جهش تولید مسکن و محدوده‌های پیشنهادی کمیته تصویب جهت الحاق محدوده روستا و الحاق ۱۷/۴ هکتار از اراضی دولتی پلاک ثبتی ۱۶۴ اصلی واقع در حریم صفادشت در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بررسی و در تعدادی از موارد نیز تصویب شد.

منبع:ایسنا

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10488

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: