مجارستان مانع از اعمال بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه نمی‌شود

مجارستان

پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد که این کشور با سیزدهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه مخالفت نخواهد کرد چراکه تمامی مشکلات ضد منافع بوداپست حل شده است.

 

هداپرس:سیارتو روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: درباره سیزدهمین بسته تحریمی باید بگویم که در طی مراحل آماده‌سازی این بسته توانستیم تمامی قسمت‌هایی که باعث صدمه زدن به منافع مجارستان می‌شد را حذف کنیم، بنابراین دیگر نیازی به وتو در این شرایط نیست.

وی ادامه داد: با این وجود باور دارم که اتحادیه اروپا با اتخاذ سیزدهمین بسته تحریمی همانند دوازده بسته گذشته تصمیم بدی گرفته است.

سیارتو همچنین عنوان کرد که اگر اتحادیه اروپا بخشی از ۵ میلیارد یورو کمک به اوکراین را صرف مسائل مرتبط با مقابله با مهاجرت و مشکلات مشابه کند، مجارستان مانع از تخصیص این پول به کی‌یف نخواهد شد.

مجارستان تنها مخالف این بسته تحریمی بود و اگر این کشور تصویب این بسته را مسدود نکند، تقریبا ۲۰۰ فرد و نهاد از روسیه، چین و سایر کشورها تحت تاثیر تحریم‌ها قرار می‌گیرند.

روزنامه فایننشال تایمز پیشتر درباره با مخالفت بوداپست با بسته تحریمی علیه روسیه نوشته بود: تصمیم مجارستان این بار به خاطر روسیه نبود، بلکه به دلیل چین و تحریم‌هایی که می‌توانست علیه این کشور وضع شود، صورت گرفت.

این روزنامه انگلیسی اعلام کرده بود که بسته تحریمی اتحادیه اروپا سه شرکت چینی و یک شرکت هندی را هدف قرار داده بود که با مخالفت مجارستان مواجه شد.

اتحادیه اروپا تازه‌ترین بسته تحریمی خود را تحت عنوان سیزدهمین بسته تحریمی علیه روسیه در ماه دسامبر ۲۰۲۳ تصویب کرد و قرار بود در ماه فوریه از آن رونمایی شود که با مخالفت مجارستان همراه شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12131

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: