برزیل سفیر خود در اراضی اشغالی را فراخواند

برزیل

برزیل اعلام کرد که سفیر خود در اراضی اشغالی را به دلیل انجام پاره‌ای رایزنی‌ها فراخوانده است.

 

هداپرس: این اقدام در پی آن انجام گرفته که یسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در اعتراض به مقایسه جنگ این رژیم در غزه با اقدامات «آدولف هیتلر» توسط رئیس جمهور برزیل، او را «عنصر نامطلوب» خواند.

مشاور رئیس‌جمهور برزیل اقدام رژیم صهیونیستی علیه داسیلوا را مضحک توصیف کرده است.

لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل که در اجلاس اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا در جمع خبرنگاران گفته بود آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد جنگ نیست بلکه یک نسل‌کشی و یادآور اقدامات «آدولف هیتلر» رهبر آلمان نازی است.

رییس جمهور برزیل ضمن انتقاد از تعلیق کمک‌ برخی کشورها به آژانس کار و امدادرسانی به آوارگان فلسطین (آنروا) گفته بود: کمک‌های انسانی را به مردمی که دهه‌هاست تلاش می‌کنند کشور خود را بسازند، تعلیق نکنید. جنگ میان سربازان با سربازان نیست. این جنگی میان ارتش بسیار آماده با زنان و کودکان است.

رژیم صهیونیستی در پی عملیات «طوفان الاقصی»، غزه را با هدف «نابودی» حماس که از گروه‌های جنبش مقاومت فلسطین است، مورد حملات گسترده نظامی قرار داده که منجر به کشته شدن بیش از ۲۸ هزار نفر از فلسطینیان شده است. بیشتر قربانیان این حملات زنان و کودکان هستند.

طبق گزارش سازمان ملل، حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۸۵ درصد از جمعیت این منطقه را در شرایطی آواره ساخته است که کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم و دارو در آن وجود دارد. ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی این منطقه نیز آسیب دیده یا ویران شده‌اند.

افزون بر این، اعلام برنامه رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر برای گسترش حملات زمینی به شهر رفح در جنوب غزه که شمار زیادی از آوارگان غزه به آن گریخته‌اند و تنها پناه آن‌ها به شمار می‌رود، نگرانی‌های گسترده بین‌المللی را در پی داشته است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12139

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: