بیلد: آلمان درز اطلاعاتی ناتو به روسیه را بررسی می‌کند

آلمان

روزنامه آلمانی «بیلد» نوشت، اطلاعات حساس دفاعی ناتو شاید در جریان ساخت خط لوله گاز نورد استریم ۲ به روسیه درز کرده باشد و دادستان کل آلمان درخصوص این پرونده تحقیق و تفحص می‌کند.

 

هداپرس:این خطوط لوله انتقال گاز که مابین روسیه و آلمان در دل دریای بالتیک کشیده شده‌ بودند در سپتامبر ۲۰۲۲ در سری انفجارهایی که در نزدیکی جزیره «بورنهولم» دانمارک اتفاق افتادند، نابود شدند. درحالیکه آلمان، سوئد و دانمارک تحقیقات جداگانه‌ای را آغاز کردند، اما هیچکدام موفق به شناسایی مقصر این حملات نشدند. اوایل ماه جاری میلادی مقامات سوئد هم اعلام کردند که دست از تحقیقات کشیده‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم در اوایل ماه فوریه طی مصاحبه‌ای با «تاکر کارلسون» خبرنگار آمریکایی و مجری سابق تلویزیون فاکس نیوز انگشت اتهام را به سمت ایالات متحده نشانه گرفت.

روزنامه آلمانی «بیلد» در گزارشی نوشت: در تاریخ ۱۱ دسامبر ۲۰۲۳، دادستان کل آلمان به وزارت دفاع اطلاع داد که تحقیقاتی را در رابطه با انتشار احتمالی اطلاعات نظامی در مناطق عملیاتی زیردریایی‌های ناتو توسط مقامات معدنی شهر استرالسوند آغاز کرده است. گمان می‌رود که مقامات محلی اسرار دولتی را در طول فرآیند برنامه‌ریزی برای ساخت نورد استریم ۲ فاش کرده باشند.

این روزنامه می‌گوید دفتر «بوریس پیستوریس» وزیر دفاع آلمان تایید کرده که مقامات معدن و استخراج استرالسوند اطلاعاتی از نیروی دریایی آلمان را به عنوان سندی طبقه‌بندی شده در رابطه با نورد استریم ۲ که به تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸ برمی‌گردد، در وبسایت منتشر کرده‌اند و بعد از آن این اطلاعات در دسترس عموم قرار گرفته است.

گزارش این روزنامه همچنین گمانه‌زنی می‌کند که این اطلاعات می‌تواند توسط خرابکارانی که خطوط لوله گاز را در سپتامبر ۲۰۲۲ منفجر کردند، استفاده شده باشد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12059

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: