صادرات ایران به آلمان ۸.۵ درصد رشد کرد

صادرات

تجارت ایران و آلمان در ۹ ماهه سال جاری به یک میلیارد و ۷۱۹ میلیون دلار رسید و با این شرایط رشد ۸۵ درصدی را ثبت کرد.

 

هداپرس:حجم تجارت ایران در ۹ ماه سال جاری برابر با ۷۸ میلیارد و ۸۴۹ میلیون دلار بوده، که رشد ماهانه آن کمترین سطح را در سال جاری داشته است. براساس داده‌های اعلام شده در آخرین ماه پاییز حجم تجارت کشور رشدی ۱۳.۵ درصدی داشته که کف سرعت افزایش در این متغیر محسوب می شود. اما مجموع ارزش کالای وارد شده به ایران در مدت زمان مورد بررسی برابر با  ۲۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تن بوده است. براساس داده‌های اعلام شده از سوی گمرک « امارات متحدده عربی»، «چین»، «ترکیه»، «هند»، «آلمان»، «فدارسیون روسیه»، «سوییس»، «انگستان»، «پاکستان» و «هلند» ۱۰ صادرکننده اصلی کالا به ایران بوده اند. قرار گرفتن آلمان در جمع ۵ کشور اول صادرکننده کالا به ایران در بازه زمانی مورد بررسی در حالی رقم خورده که این کشور سال گذشته میلادی اعلام کرد که تمام مناسبات اقتصادی خود با ایران را قطع خواهد کرد، اما با وجود اعلام رسمی این خبر این کشور به تجارت خود با ایران ادامه داد و این امر موجب شد تا جایگاه خود را در بازار تجاری ایران حفظ کند.

 میزان وزنی تجارت بین ایران و آلمان ۴۴۱ هزار تن در ۹ ماهه سال جاری بوده است. براساس این گزارش میزان صادرات ایران به آلمان در ۹ ماه سال جاری ۱۷ هزار تن کالا به ارزش ۱۱۹ میلیون دلار به آلمان بوده که به لحاظ وزنی ۱۹.۳۳ درصد کاهش و از حیث ارزش ۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

از سوی دیگر در این مدت ۴۲۴ هزار تن کالا به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار از آلمان وارد کشور شده است. این میزان کالاهای وارداتی از آلمان در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزن ۳۶.۷۹ درصد کاهش و از حیث ارزش ۱۹.۷۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

در این مدت بیشترین میزان کالاهای صادراتی به کشور آلمان از طریق گمرک غرب تهران انجام گرفت و بیشترین میزان کالاهای وارداتی از این کشور از طریق گمرک شهید رجایی وارد شده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11079

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: