بیمارستان‌های شمال غزه بدون برق

غزه

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که با تمام شدن سوخت طی روزهای آتی بیمارستان‌های شمال غزه به‌طور کامل تعطیل خواهند شد.

 

هداپرس:وزارت بهداشت غزه امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیمارستان‌های شمال غزه برق ندارند و رژیم صهیونیستی همچنان از ورود سوخت به این بیمارستان‌ها ممانعت می‌کند.

به نقل از الجزیره، در این بیانیه آمده است که ژنراتور برق بیمارستان الشفاء طی دو روز آتی خاموش خواهد شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که بیمارستان‌های شمال غزه طی چند هفته اخیر به‌صورت جزئی فعالیت داشتند و تمام شدن سوخت در روزهای آتی باعث می‌شود که فعالیت این بیمارستان‌ها به‌طور کامل متوقف شود.

وزارت بهداشت غزه در ادامه از تمام طرف‌های بین‌المللی خواست که به رژیم اشغالگر فشار مداوم بیاورند تا سوخت و مکم‌ها به بیمارستان‌ها برسد.

در حالی که جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه وارد صد و سی و ششمین روز خود شد، تماس‌های بین‌المللی برای دستیابی به آتش‌بس در حال افزایش است، در حالی که اشغالگران به حملات خود در مناطق مختلف غزه ادامه می‌دهند و در عملیات زمینی با مقابله سرسختانه محور مقاومت روبه‌رو هستند.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر به ۲۹ هزار ۹۲ شهید و ۶۹ هزار و ۲۸ مجروح مجروح رسیده‌ است.

این وزارتخانه افزود: اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ کشتار انجام دادند که ۱۰۷ شهید و ۱۴۵ مجروح به جا گذاشت.

این وزارتخانه تاکید کرد که قربانیانی زیر آوار هستند و اشغالگران مانع از رسیدن تیم‌های دفاع مدنی و آمبولانس به آنها می‌شوند.

وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد که ۲۵ نفر از کارکنان و ۱۳۶ بیمار همچنان در بیمارستان ناصر در خان یونس در جنوب نوار غزه، بدون برق، آب، غذا، اکسیژن و بدون امکانات درمانی، در بحبوحه امتناع اشغالگران از ورود کمک‌های بشردوستانه به سر می‌برند.

این وزارتخانه تاکید کرد که اشغالگران این بیمارستان را پس از چند روز محاصره، به یک پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند در حالی که سازمان جهانی بهداشت تلاش می‌کند تا بیماران باقی مانده در بیمارستان را تخلیه کند.

در این راستا هلال احمر فلسطین تاکید کرد که سوخت تولید برق در بیمارستان الامل در خان یونس به سطح خطرناکی رسیده‌ است.

این نهاد همچنین افزود که تقریبا تمام شدن مواد غذایی جان ده‌ها نفر را تهدید می‌کند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12063

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: