قد برافراشته یک شرکت دانش بنیان فارسی در صنعت نفت

یک شرکت دانش بنیان شیرازی توانسته در زمینه طراحی، مهندسی و ساخت و تولید تجهیزات صنعت نفت در سطح دنیا حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

به گزارش ایران ریپورتس، سیر صنعتی شدن ایران با صنعت نفت آغاز شد، اما صنعت نفت ایران با توجه به وابستگی سیاست‌گذاری آن به آمریکا و انگلستان و کمبود نیروی انسانی متخصص در قبل انقلاب، فقط در حد بهره‌برداری رشد کرد.

در سال‌های اولیه پس از انقلاب به علت جنگ و ضرورت رسیدگی به مایحتاج مستقیم مردم، دولتمردان کشور توجه خود را در جهت پاسخ به نیازهای ضروری جنگ و مردم معطوف کردند و توجه به صنعت نفت فقط در حد حفظ توان تولید برای به دست آوردن دلارهای نفتی و پاسخ به نیازهای اضطراری باقی ماند.

پس از جنگ نیز کشــور وارد مرحله بازسازی شد و تا اواخر دهه ۷۰ توجه خاصی در خصوص توسعه ساخت تجهیزات و کالاهای صنعت نفت نشد، در دهه‌ ۷۰ تا اوایل دهه ۹۰ بیشتر نیاز صنعت نفت در زمینه کالا و تجهیزات از سوی شرکت‌های خارجی تأمین می‌شد تا اینکه با تشدید تحریم‌های بین‌المللی بر ضد صنعت نفت ایران به یکباره ورود کالاهای این صنعت به کشور ممنوع شد و تا به امروز این مشکل همچنان ادامه دارد، اما صنعت نفت به مدد متخصصان خود نه‌تنها متوقف نشده است، بلکه پله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری طی کرده است.

از بزرگ‌ترین دستاوردهای صنعت نفت کشورمان در بخش ساخت داخل در دهه‌های اخیر را می‌توان اقدام به شناسایی ۱۰ خانواده بزرگ کالاهای مورد نیاز این صنعت دانست که با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان تاکنون بسیاری از آنها بومی‌سازی شده است.

ظهور یک شرکت دانش بنیان فارسی در عرصه صنعت نفت
یکی از این شرکت‌ها که با مدیریت جوانان ایرانی در زمینه طراحی، مهندسی و ساخت و تولید تجهیزات صنعت نفت از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را با مهندسی معکوس و ساخت سیستم جرقه زن برنربوم های شرکت شلوم برژه (WSI) آغاز کرد، شرکت رایان انرژی حکمت پارس است که در پارک علم و فناوری شیراز مستقر، و از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان شیراز است.

محمد منفرد، مدیرعامل شرکت رایان انرژی حکمت پارس در نخستین رویداد رسانه‌‌ای جام رسانه امید با بیان اینکه هفت سال از آغاز فعالیت شرکت، برند رایان انرژی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با رسالت و مأموریت طراحی و تولید تجهیزات احتراق صنعتی و سیستم های پیشرفته پایش محیطی و توسعه تکنولوژی آنها می گذرد، گفت: عضو لیست تامین کنندگان نفت و گاز، عضو لیست تامین کنندگان مجتمع‌های فولادی، عضو لیست تامین کنندگان پتروشیمی‌ها، عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و لهستان، و عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، از جمله افتخارات این شرکت دانش‌بنیان شیرازی است.

وی با اشاره به اینکه طراحی و ساخت انواع سیستم‌های الکترونیکی، طراحی و ساخت شارژر خودروهای الکتریکی، طراحی و ساخت ربات‌های صنعتی، طراحی و ساخت انواع پایلوت‌ها و مشعل‌های صنعتی، طراحی و ساخت سیستم‌های احتراق، و طراحی، ساخت و تولید سیستم‌های جرقه‌زن صنعتی، فعالیت‌های اصلی شرکت رایان انرژی حکمت پارس را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: شرکت رایان انرژی دارای قابلیت طراحی و تامین کلیه ابزار دقیق و کنترل تجهیزات احتراق می‌باشد.

منفرد درخصوص چشم‌انداز شرکت بیان کرد: شرکت رایان انرژی حکمت پارس به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان صاحب فناوری ساخت تجهیزات احتراق صنعتی یک مجموعه یکپارچه از همکاران خلاق، نوآور، پرتلاش و بزرگ اندیش است که با تمرکز بر محصولات و خدمات تخصصی در حوزه احتراق صنعتی خود را به عنوان برترین شرکت حوزه سیستم‌های احتراق صنعتی در ایران و بازارهای کشورهای همسایه معرفی می‌کند.

مدیرعامل شرکت رایان انرژی حکمت پارس در پایان گفت: این مهم با توسعه محصولات، توسعه بازار و جلب رضایت مشتریان میسر می‌شود.

به گزارش ایران ریپورتس، نخستین رویداد رسانه‌ای «جام رسانه امید» در فارس در تاریخ ۲ و ۳ دی ماه با حضور تیم های خبرگزاری ها ، روزنامه و پایگاه های خبری ، در محل پارک علم و فناوری استان فارس برگزار شد.

این رویداد رسانه‌ای که با محورهای جهاد تبین، جهاد خدمت و جهاد امید آفرین برگزار می‌شود، شاخص‌های ارزیابی آن شامل حجم و تعداد انتشار، کیفیت و محتوا، تعداد بازدید ، تعداد اشتراک گذاری محتوا و میزان بازخورد و عکس‌العمل مخاطب است.

ایده پردازی، گزارش مکتوب، خبری، تحلیلی و تحقیقی، یادداشت و سرمقاله، پادکست، تیتر، عکس پوستر و اینفوگرافی، کلیپ موبایلی قالب‌های مسابقه در این رویداد رسانه‌ای است.

محل انتشار آثار تولید شده در رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی بوده و تیم‌های شرکت ‌کننده در قالب گروه‌های ۳ تا ۵ نفره تا ۲۴ ساعت در این رویداد به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10386

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: