دومین روز جنگ حماس و اسرائیل؛ شمار تلفات رو به افزایش است

در حالی که سربازان اسرائیلی روز یکشنبه همچنان در خیابان‌های جنوب این کشور با نیروهای حماس در نبرد هستند، در شمال اراضی اشغالی در مرز با لبنان نیز درگیری‌هایی با حزب الله روی داده است. شعله ور شدن درگیری در مرز شمالی تهدیدی برای کشانده شدن پای حزب الله با ده‌ها هزار موشک به این نبرد است.
دومین روز جنگ حماس و اسرائیل؛ شمار تلفات رو به افزایش است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هدا پرس، آخرین گزارش‌ها و اخبار از دومین روز درگیری کم‌سابقه میان نیروهای فلسطینی و ارتش اسرائیل را در ادامه می خوانید:

رسانه‌های صهیونیستی، ظهر امروز (یکشنبه)، تصاویری منتشر کردند که نشان می‌دهد شهرک‌نشینان در فرودگاه «بن گوریون» برای خروج از اراضی اشغالی فلسطین تجمع کرده‌اند.

منابع خبری همچنین امروز گزارش دادند بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی سفر خود را به فرودگاه بن گوریون لغو  و یا کاهش داده‌اند.

شبکه «سی‌ان‌ان» خبر داد که شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی از جمله شرکت‌هایی بوده‌اند که سفرهای برنامه‌ریزی‌شده به اراضی اشغالی را لغو کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد شرکت آلمانی «لوفت‌هانزا» و  هواپیمایی «الامارات» و شرکت یونانی «اجین ایرلاینز» نیز سفر به تل‌آویو را لغو کرده‌اند.

برخی از شرکت‌های فرانسوی، لهستانی، اسپانیایی، ایتالیایی نیز تصمیم مشابهی در ارتباط با سفر به اراضی اشغالی فلسطین اتخاذ کرده‌اند.

رسانه‌های صهیونیستی -تا لحظه انتشار این گزارش- خبر داده‌اند که دست‌کم ۴۰۰ صهیونیست در حمله حماس کشته شده اند و شمار مجروحان به ۱۸۶۴ نفر رسیده است.

به نوشته فارس، نیروهای مقاومت همچنین ده‌ها صهیونیست را اسیر گرفته‌اند که «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ساعات آینده آمار دقیق آن‌ها را اعلام خواهد کرد.

اسرائیل ۲۴ ساعت به ساکنان نزدیک به حصار مرزی غزه وقت داد تا منطقه را ترک کنند

سخنگوی ارتش اسرائیل از ادامه عملیات تخلیه تمامی ساکنان شهرهای نزدیک به حصار مرزی با نوار غزه در ظرف ۲۴ ساعت خبر داد.

دانیل هاگاری ادعا کرد: «ما شهر به شهر خواهیم رفت تا وقتی که تمام تروریست‌ها را بر اساس مولفه‌های اسرائیل نابود کنیم».

شمار تلفات در هر دو طرف رو به افزایش است

به نوشته یورونیوز؛ ارتش اسرائیل اعلام کرد که تعداد اسرائیلی‌هایی که بر اثر حمله روز شنبه حماس کشته شده‌اند تا کنون به ۳۵۰ نفر افزایش یافته است.

به نوشته یورونیوز؛ دریابان دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل در نشست خبری روز یکشنبه خبر داد که اولویت‌ها در حال حاضر پایان دادن به جنگ در محله‌های اسرائیلی‌نشین و کنترل رخنه‌ها در حصارهای مرزی جداکننده غزه و اسرائیل است.

در طرف دیگر نیز مقامات بهداشتی فلسطینی روز یکشنبه اعلام کردند که بر اثر حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه دست‌کم ۳۱۳ فلسطینی از جمله ۲۰ کودک کشته و نزدیک به ۲ هزار نفر زخمی شده‌اند. همچنین هفت نفر از جمله یک کودک نیز بر اثر تیراندازی ارتش اسرائیل در کرانه باختری اشغالی کشته شدند.

بر اساس بیانیه روز یکشنبه حماس، اعضای این گروه کماکان در شهرهای جنوبی اسرائیل حضور دارند. در این بیانیه آمده است که حماس با شلیک موشک به شهرهای اسرائیل از نیروهای نفوذ کرده به خاک اسرائیل پشتیبانی می‌کند.

حزب الله لبنان مواضع اسرائیل در بلندی‌های جولان را گلوله باران کرد

حزب الله لبنان روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سه موضع اسرائیل در منطقه موسوم به مزارع شبعا را هدف حمله قرار داده است.

این گروه ده‌ها راکت و گلوله توپ را به سمت این منطقه مورد مناقشه، که در امتداد مرز این کشور با بلندی‌های جولان اشغالی سوریه قرار دارد شلیک کرد. از نظر لبنان، مزارع شبعا جزئی از مناطق تحت اشغال اسرائیل محسوب می‌شود.

در بیانیه حزب الله آمده است که این سه موقعیت به‌نام‌های «رادار»، «زبدین» و «رویسات العلم» بوده‌اند.

ارتش اسرائیل پیش‌تر اعلام کرد که اسرائیل با شلیک توپخانه به منطقه‌ای در لبنان، به این حملات پاسخ داده است.

یک پلیس مصری دو گردشگر اسرائیلی را کشت

یک نیروی پلیس مصر روز یکشنبه به سمت سه نفر از جمله دو گردشگر اسرائیلی در اسکندریه آتش گشود و آنها را از پای درآورد.

در این حمله یک شهروند مصر نیز کشته شده است.

یک رسانه مصری نیز از زخمی شدت یک تن درگیر در این تیراندازی خبر داده است.

به گفته این رسانه ضارب دستگیر شده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10010

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: