نحوه فعالیت مدارس در روزهای تعطیل + جزئیات

مدارس

رئیس ستاد برنامه هفتم توسعه در وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که مدارس می‌توانند در روزهای تعطیل و ساعات غیرآموزشی از ظرفیت معلمان شاغل و بازنشسته برای برگزاری فعالیت‌های فوق برنامه برای دانش آموزان استفاده کنند.

 

هداپرس:رئیس ستاد برنامه هفتم توسعه در وزارت آموزش و پرورش از پیش بینی حکمی در برنامه هفتم توسعه خبر داد که بر اساس آن مدارس می‌توانند در روزهای تعطیل و ساعات غیر آموزشی از ظرفیت معلمان شاغل و بازنشسته به منظور برگزاری فعالیت‌های فوق برنامه برای دانش آموزان استفاده کرده و باز باشند.

صادق ستاری فرد امروز پنجشنبه ۲۸ دی ماه در برنامه‌ای رادیویی، با بیان اینکه در بخش آموزش برنامه هفتم توسعه با نظر دولت، مجلس و همراهی شورای نگهبان شاهد با کیفیت ترین برنامه پنج ساله در تمام این سال‌ها هستیم، اظهار کرد: متاسفانه تا کنون شاهد این امر بودیم در ساعات غیر آموزشی و ایام تعطیل نظیر ایام تابستان، روزهای پنج شنبه و جمعه و ساعات بعد از ظهر، بسیاری از مراکز آموزشی و پرورش ما تعطیل بودند.

وی با اشاره به اهمیت باز بودن مدارس در ساعات و ایام تعطیل و غیرآموزشی برای تعمیق یادگیری دانش آموزان و حضور آنها در برنامه‌های فرهنگی و پرورشی، ادامه داد: یکی از دلایل بسته بودن مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی در ساعات غیرآموزشی و ایام تعطیل برای برگزاری فوق برنامه‌ها، قانون منع مداخله کارمندان دولت در معاملات و قانون منع به کار گیری بازنشسته ها است. این دو قانون باعث شده است که درزحال حاضر مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی نتوانند از ظرفیت معلمان شاغل و معلمان بازنشسته برای برگزاری فوق برنامه‌ها استفاده کنند.

رئیس ستاد برنامه هفتم توسعه در وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون طی حکمی در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده است تا آموزش و پرورش از ظرفیت بازنشسته‌ها و معلمین شاغل در ساعات غیر آموزشی و ایام تعطیل برای فعال کردن مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی استفاده کند.

ستاری‌فرد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مدارس می‌توانند در ساعات غیر آموزشی و ایام تعطیل برای برگزاری فوق برنامه‌ها از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کنند؟ توضیح داد: تا کنون برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، مردمی و غیردولتی در جهت برگزاری فوق برنامه‌ها ممنوعیتی وجود نداشته است. آنچه ممنوع بود استفاده از ظرفیت کارکنان شاغل و بازنشسته بود که با حکم مذکور در برنامه هفتم این محدودیت برداشته می‌شود و این امر می‌تواند در فعال کردن مدارس و تبدیل مدرسه به کانون تربیتی محله کمک کند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا برای استفاده از ظرفیت معلمان بازنشسته باید این افراد صلاحیت سنجی شوند؟ عنوان کرد: صراحتا در متن حکم آمده است که مربیان و معلمان شاغل و بازنشسته واجد صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه‌ای در اجرای فوق برنامه‌ها و فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در ساعات غیر آموزشی و ایام تعطیل مجاز شدند تا در این ساعات و ایام تعطیل مدارس را فعال کنند. اینگونه این ظرفیت اجتماعی هدر نمی‌رود و می‌توانیم شاهد افزایش بهروری مدارس باشیم. این امکان برای استفاده از ظرفیت مردمی و غیر دولتی نیز وجود دارد

رئیس ستاد برنامه هفتم توسعه در وزارت آموزش و پرورش در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین نظرسنجی ایسپا مدرسه قابل اعتماد ترین و معلم قابل اطمینان ترین فرد از نظر مردم شناخته شده است.

منبع:همشهری آنلاین

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10884

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: