ماکرون: صنایع دفاعی فرانسه برای یک درگیری بزرگ آماده نیستند

ماکرون

ماکرون گفت، صنایع دفاعی فرانسه آماده یک درگیری شدید نیست، امااین کشور آماده است تا به تشدید تنش احتمالی توسط روسیه پاسخ دهد و تصمیماتی اتخاذ کند تا مطمئن شود که مسکو پیروز نمی‌شود.

 

هداپرس: امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای با شبکه فرانس ۲ در پاسخ به سوالی در مورد ارزیابی از وضعیت صنایع دفاعی کشور که اکنون ۱۰۰ گلوله در روز تولید می‌کند، گفت: صنعت دفاعی ما با یک درگیری با شدت بالا که در هیچیک از پیش بینی‌ها دیده نمی‌شود، سازگار نیست.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهور فرانسه همچنین یادآور شد که به شرکت‌های دفاعی دستور داده که تولید خود را افزایش دهند و افزود: امروز برای ما زمان مقاومت است. زمان مناسبی است که بگوییم اگر روسیه به تشدید تنش ادامه دهد، اگر وضعیت بدتر شود، باید آماده باشیم و آماده تصمیم گیری خواهیم بود که تضمین کند روسیه هرگز پیروز نخواهد شد. ما برای رسیدن به هدف خود هر کاری انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: فرانسه علیه روسیه و مردم روسیه جنگی به راه نمی‌اندازد اما از اوکراین حمایت می‌کند. اگر حاکمیت اوکراین و بازگشت به مرزهای شناخته شده بین المللی وجود نداشته باشد، صلح طولانی مدت وجود نخواهد داشت. اوکراینی‌ها باید شرایط آن را تعیین کنند. صلح به معنای تسلیم شدن اوکراین نیست.

ماکرون ادامه داد: اول از همه، زرادخانه هسته‌ای ما امنیت فرانسوی‌ها را تضمین می‌کند. اما این مسئولیت را نیز به ما می‌دهد که هرگز به تشدید لفظی یا تشدید نظامی متوسل نشویم. پیروزی روسیه در اوکراین اعتبار اروپا را صفر می‌کند. ما هر کاری برای رسیدن به هدفمان انجام خواهیم داد. اگر روسیه پیروز شود، زندگی فرانسوی‌ها تغییر خواهد کرد. دیگر امنیت نخواهیم داشت. امنیت فرانسوی‌ها و اروپا در اوکراین در خطر است. اگر روسیه برنده شود، اعتبار اروپا را به صفر خواهد رساند.

رئیس جمهور فرانسه همچنین توضیح داد که اروپا در حال حاضر پیامدهای درگیری را تجربه کرده است و خاطرنشان کرد: ما در اروپا افزایش قیمت گاز را احساس کرده‌ایم. وضعیت اقتصاد ما، هزینه غلات و بی ثباتی اقتصادی پیامدهای این جنگ است.

وی ضمن یادآوری اینکه در آغاز درگیری اوکراین چندین مکالمه تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه داشته است، گفت: من بدون شک رئیس جمهوری هستم که بیش از همه با او صحبت کرده‌ام.

در ماه فوریه، پاریس و کی‌یف توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله را امضا کردند که شامل تعهدات فرانسه برای ارائه ۳.۲ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۴ است.

این پیمان همچنین شامل تامین تجهیزات نظامی مدرن به اوکراین سازگار با تسلیحات ناتو، آموزش سربازان اوکراینی و تقویت صنعت دفاعی اوکراین است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13269

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: