اصل ماجرای اجرای یک حکم

حکم شلاق برای یک زن به علت بی‌حجابی؟

دادگاه

در روزهای اخیر ماجرای اجرای حکم رویا حشمتی به بهانه جدیدی برای فضاسازی‌ها علیه جمهوری‌اسلامی تبدیل شده‌است و رسانه‌ها و جریان‌های معاند می‌کوشند این‌گونه جلوه دهند که وی به‌دلیل عدم رعایت حجاب، ازسوی قوه قضاییه شلاق خورده‌است.

 

هداپرس:ماجرا اما از جایی آغاز شد که رویا حشمتی، شهروند ۳۳ساله ساکن تهران، در یکی از صفحات فضای‌مجازی خود نوشت که روز ۱۳دی‌ماه او را به «اجرای احکام» دادسرای ناحیه ۷ تهران احضار کرده‌اند تا حکم ۷۴ضربه شلاقش به خاطر «سرپیچی از حجاب اجباری» اجرا شود.

انتشار این پست بازتاب گسترده‌ای در فضای‌مجازی داشت و موج تازه‌ای از فضاسازی‌ها درباره موضوع حجاب به‌راه افتاد. دراین‌میان برخی تلاش کردند با روایت‌سازی‌های مختلف درباره اجرای حکم رویا حشمتی، موج‌ تازه‌ای علیه دستگاه قضایی کشور به‌راه اندازند؛ موضوعی که طی ماه‌های گذشته و به‌دلایل مختلف ادامه داشته‌است.

این فضاسازی‌ها درحالی بود که رسانه قوه قضاییه در واکنش به ادعاهای مطرح شده ازسوی رویا حشمتی و جنجال‌سازی‌های انجام شده دراین زمینه در شبکه‌های اجتماعی، از پیگیری ادعاهای مطرح ازسوی او خبر داد و اعلام کرد در شرایطی که او مدعی است به‌دلیل محکومیت در پرونده‌ای با موضوع حجاب محکوم به شلاق شده، اما واقعیت ماجرا نشان می‌دهد حشمتی به‌دلیل موضوع دیگری محکوم شده‌است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد رویا حشمتی در مقطعی با وصل شدن به یک جریان سازمان‌یافته در خارج از کشور و دریافت مبالغی، در ساعت‌های مشخص در مکان‌های پر رفت‌وآمد به ترویج اباحه‌گری با وضعیت بسیار زننده در خیابان‌های شهر تهران می‌پرداخته‌است که پس‌از بازداشت و انجام بازجویی و تحقیقات قضایی، اتهام «اقدام سازمان یافته در قبال دریافت مبالغی از خارج از کشور» به اثبات رسیده‌است.

در ادامه و پس‌از صدور کیفرخواست و رسیدگی در دادگاه بدوی، حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر مورد اعتراض محکوم و وکیلش قرار می‌گیرد که با رسیدگی مجدد در دادگاه تجدیدنظر، حکم وی با تقلیل مواجه و درنهایت به‌دلیل گستردگی اقدامات وی در جریحه‌دار کردن عفت و اخلاق عمومی، ۷۴ضربه شلاق وی تایید می‌شود. این‌در شرایطی است که پس از فراخوانده شدن او برای اجرای حکم، با انجام رفتارهای خارج از شئونات، سعی بر تحت تاثیر قرار دادن فضا در هنگام اجرای حکم داشته‌است.

همه اینها درحالی است که رویا حشمتی در روزهای اخیر ادعاهای مختلفی را نیز درباره نحوه اجرای حکم بیان کرده‌است. نکته اما اینجاست که بررسی‌ها نشان می‌دهد این ادعای او نیز، که با انتشار عکس آرشیوی ۱۶سال قبل همراه بوده، صحت نداشته و حکم مطابق با قانون و شرع مقدس اجرا شده و قانون و حکم نیز نواحی را کاملا مشخص کرده‌است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10666

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: