اکونومیست: روسیه برای عملیات بزرگ بهاری در اوکراین آماده می‌شود

روسیه

رسانه انگلیسی خبر داد روسیه قرار است در اواخر بهار حمله بزرگی را در خط مقدم اوکراین آغاز کند.

 

هداپرس: روسیه در تدارک یک حمله بزرگ در خط مقدم اوکراین است و این ممکن است در روزهای پایانی بهار انجام شود چراکه شرایط جوی مناسب‌تر و زمین هم پس از باران‌های بهاری خشک شده است.

نشریه اکونومیست با بیان این مطلب، نوشت توانایی ارتش اوکراین برای دفع آن در شرایط کنونی بسیار کمتر از گذشته است و آن‌ها نیاز فوری دارند تا سربازگیری و بسیج نیروها را انجام و خطوط دفاعی مستحکم ایجاد کنند.

طبق این گزارش، بن‌بست در اعطای کمک‌های بیشتر از جانب آمریکا به اوکراین، روسیه را قادر می‌سازد تا از خطوط دفاعی ناکافی اوکراین عبور کند. تمام تقصیرها البته به گردن غربی‌ها و نیست و کی‌یف نمی‌تواند تنها متحدانش را سرزنش کند چراکه اوکراینی‌ها نیز در اشتباهات مقصر هستند و یکی از این اشتباهات، عدم ترمیم نیروی اننانی در ارتش است.

این رسانه نوشته روسیه در حال آماده‌سازی برای موج جدید بسیج نیروهای خود به منظور تحقق «پیروزی بزرگ» بعدی است اما سربازگیری در اوکراین هنوز هم درگیر پیچ و خم «فرآیندهای دموکراتیک» است.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که با عدم وجود منابع مالی و همچنین بیم کاهش محبوبیت دست‌وپنجه نرم می‌کند، برای رسیدن به نتایج مطلب به آب و آتش نمی‌زند.

اکونومیست نوشته ایجاد استحکامات توسط اوکراین هم با تاخیر زیادی در حال انجام است و این تاحدودی قابل درک است چراکه دولت اوکراین هنوز هم رؤیای یک ضدحمله جدید را در سر می‌پروراند و از اینکه خط مقدم کنونی به چیزی شبیه به مرز تبدیل شود، یک‌پنجم کشور را از بین ببرد و دسترسی آن را به دریا محدود کند، وحشت دارد.

رسانه انگلیسی می‌نویسد تصور اینکه این خط ممکن است مبنایی برای مذاکرات آتی صلح شود، دقیقا همان چیزی است که زلنسکی قصد داشت از آن اجتناب کند اما این خطر امروز به‌حدی فزاینده است که تثبیت خط مقدم فعلی بدترین گزینه برای اوکراین است.

اکونومیست در پایان نوشت اقداماتی در حال انجام است اما «این باید بسیار زودتر از این‌ها آغاز می‌شد. دعا کنید دیر نشده باشد».

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13694

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: