بهادری جهرمی: دولت سعی کرده اقتصاد را مردمی پیش ببرد

سخنگوی دولت

سخنگوی دولت گفت: دولت سیزدهم ایمان دارد که کلید حل مسائل را درون کشور و با حضور مردم باید دنبال کرد و رشد از دید دولت درون‌زاست نه با نگاه به خارج مرزها.

 

هداپرس: علی بهادری جهرمی با حضور در مراسم «سالگرد ۹ دی» در «مسجد الزهرا» شهرک شهید محلاتی با یادآوری حوادث سال ۸۸، اظهار کرد: حضور و اجتماع به‌ یاد ماندنی در ۹ دی برای حمایت از مردم‌سالاری و اصل نظام بود و حقیقت در آن روز بر همگان روشن شد و همه فهمیدند کسانی که در روز عاشورا به شعائر حسینی جسارت کردند با جمهوریت و اسلامیت مشکل داشتند.

وی افزود: سال گذشته هم وقتی مردم دیدند اصل حکومت و مبانی آن زیر سئوال می‌رود، واکنش نشان دادند. همان روز برخی در راهپیمایی به من می‌گفتند که اگر به راهپیمایی روز ۲۲ بهمن می‌آییم به این معنا نیست که هیچ انتقادی نداریم، بلکه اعتقادمان به این را فریاد می‌زنیم که اگر دشمن کاری می‌کند خیر ما را نمی‌خواهد، اگر برخی مظاهر اسلام را زیر سئوال می‌برند، پا به‌ پای آن به جمهوریت هم اعتقادی ندارند.

دبیر هیات دولت یادآور شد: در این دوران که برخی دوران پست‌مدرن می‌دانند، عده‌ای همزمان که مدعی دموکراسی و مردم‌سالاری هستند از فرزند دیکتاتور فراری و نظام سلطنتی حمایت می‌کنند و این دوگانگی و تناقض آشکاری است که نشان‌دهنده ادعای دروغ آنها است.

بهادری جهرمی ادامه داد: کلید حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و توسعه مادی و نیز کلید حل مشکلات دیگر ما جز با به صحنه آمدن مردم پیدا نمی‌شود. رشد معنوی و مادی هر دو به حضور مردم نیازمند است. وقتی مشکل اقتصادی یا اجتماعی به وجود  می‌آید، با حضور مردم در میدان مشکل حل می‌شود. این امر را در دوران دفاع مقدس تجربه کردیم.

سخنگوی دولت گفت: دولت سیزدهم به این امر ایمان دارد که کلید حل مسائل را درون کشور و با حضور مردم باید دنبال کرد. رشد از دید دولت درون‌زاست نه با نگاه به خارج مرزها. دولت سعی کرده در دو سالی که از عمرش گذشته به مردم بازگردد. رئیس‌جمهوری به نقاطی محروم و دورافتاده می‌رود که دسترسی به آنجا راحت نیست. وقتی کمبود وجود دارد و مشکل ایجاد می‌شود رئیس‌جمهوری میان مردم حاضر می‌شود.

دبیر هیات دولت تاکید کرد: ما سعی کردیم اقتصاد را مردمی حل کنیم و پیش ببریم. تلاش کردیم با توافقات و تعاملات خارجی و موافقتنامه تجارت آزاد با اوراسیا به تسهیل تجارت خارجی، کاهش عوارض و حتی صفر شدن آن کمک کنیم تا مردم ما، تجار و بازرگانان ما در حوزه صادرات کالا مشکل کمتری داشته باشند و بتوانیم در تجارت خارجی به رکورد تجارت خارجی ۱۱۲ میلیارد دلاری بدون احتساب حوزه نفت برسیم. امروز مردم ایران نشان دادند بدون صرف نظر کردن از حقوق خود می‌توانند در حوزه صادرات رکوردشکنی کنند.

وی افزود: اگر مثل رزمندگان دوران دفاع مقدس، ایستادگی‌ و مقاومت داشته باشیم و از تجربه دهه اخیر هم درس بگیریم و با اعتماد به رهبری انقلاب پیش برویم که از نزدیک‌شدن به قله سخن گفته‌اند، روی پای خود می‌ایستیم و به نتیجه می‌رسیم و مشکلات را حل می‌کنیم.

منبع:ایسنا

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=10498

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: