فعالیت بیش از پنج هزار مسجد و حسینیه در فارس تقویت می‌شود

فعالیت بیش از پنج هزار مسجد و حسینیه در فارس تقویت می‌شود

به گزارش هدی پرس، سی و نهمین جلسه از «سلسله نشست های مدیران پاسخگو»  در سالن شهید قاضی استانداری با حضور رئیس دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس  برگزار شد.

رئیس دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به فرا رسیدن سالروز بزرگداشت مسجد اظهار کرد: بیش از هفتاد هزار مسجد و حسینیه در کشور اسلامی ایران و در استان فارس نیز بیش از پنج هزار مسجد و حسینیه وجود دارد.

حجت الاسلام حسین امیدی با اشاره به اهمیت موضوع مسجد، عنوان کرد: لازم است هر کس در هر جایگاهی که بوده در راستای تکریم و تقویت فعالیت ها در این مکان مقدس تلاش کند.

وی با بیان اینکه مسجد به عنوان مکانی مهم برای نسل نوجوان،  جوان و حتی نونهال بسیار حائز اهمیت است،  گفت: با برنامه ریزی دستگاه های زیربط ویژه برنامه هایی جهت تکریم و شناخت ظرفیت های بالای مسجد این مکان مقدس صورت گرفته و در حال برنامه ریزی است.

رئیس دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به اینکه از ۲۵ لغایت ۳٠ مرداد ماه که هفته منتهی به روز جهانی مسجد بوده، ویژه برنامه هایی درنظر گرفته شده است، در تشریح این ویژه برنامه ها عنوان کرد: در  روز سی‌ام مرداد ماه در مسجد بین المللی نصیر الملک، اجلاس نخبگان مساجد فارس را داریم.

حجت الاسلام امیدی نمایشگاهی تحت عنوان «محراب» را از ۲۸-۳۰ مرداد در دو نوبت صبح و عصر در مسجد تاریخی شکرالله خان از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: این نمایشگاه دارای ۱۷ غرفه منتخبین مساجد بوده که کارهای خود را ارائه می‌دهند.

نامگذاری یک بلوار به نام قدس و فعالیت های رسانه در تلویزیون های شهری،  صدا و سیما،  شبکه های اجتماعی و رسانه ها با موضوع مسجد و روز مسجد از دیگر ویژه برنامه های آن هفته است.

وی پویش رواق کتاب که معرفی کتاب در مساجد استان فارس بوده را از دیگر  برنامه ریزی های صورت پذیرفته برشمرد.

پایان پیام /

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=9816

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: