هشدار چین به تایوان

چین

سخنگوی دفتر امور تایوان در چین اعلام کرد که تایوان می‌تواند هر لحظه به یک قربانی برای آمریکا تبدیل شود.

 

هداپرس:چن بینهوا امروز چهارشنبه در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در مورد ضربه تایوان به عرصه نیمه‌هادی در ایالات متحده گفت که واشنگتن اصل «اول آمریکا » را دنبال می‌کند، بنابراین تایوان می‌تواند در هر لحظه از یک «دست نشانده» به یک قربانی تبدیل شود.

در ژوئیه گذشته (تیر ماه) ترامپ در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز بیان کرد که تایوان کسب و کار نیمه‌هادی را از آمریکا گرفته است.

اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که واشنگتن حمایت‌های سیاسی و تسلیحاتی خود از تایوان را افزایش داده و پیروزی ویلیام لای چینگ-ته (که چین وی را یک جدایی طلب می‌داند) در انتخابات ریاستی این جزیره را تبریک گفت.

تایوان یکی از بزرگترین عرضه‌کنندگان نیمه‌هادی است که تولیدات آنها در حوزه‌هایی از جمله صنعت خودرو و تجهیزات نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت تولید نیمه‌هادی تایوان (TSMC) بزرگترین تراشه‌ساز در جهان است.

طی یک سال اخیر تنش‌ها بین دو قدرت جهانی بر سر تایوان به اوج خود رسید اما واشنگتن و پکن سعی دارند با حفظ ارتباطات نظامی و سیاسی این مشکلات را کنترل کنند هرچند انتقادهای چین از آمریکا به علت پشتیبانی از تایوان ادامه دارد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11306

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: