تحول در صنعت هوانوردی با بالگردهای خودران

صنعت هوانوردی

شرکت «روتور تکنولوژیز» بالگردهای موجود را با مجموعه‌ای از حسگرها و نرم‌افزار مجهز می‌کند تا خلبان را از برخی از خطرناک‌ترین پروازها حذف کند و موارد استفاده را برای هوانوردی به طور گسترده‌تر گسترش دهد.

 

هداپرس:جهانی را تصور کنید که در آن آسمان امن‌تر است. بالگردهای خودران نشانگر عصر جدیدی در صنعت هوانوردی هستند. به لطف استارت‌آپ روتور تکنولوژیز(Rotor Technologies)، که توسط دانشجویان دکترای موسسه فناوری ماساچوست(MIT) با هدف حذف انسان‌ها از ماموریت‌های پرخطر تاسیس شده است، این چشم‌انداز از آنچه فکر می‌کنید به وقوع نزدیک‌تر است.

به نقل از آی‌ای، این برنامه در سال ۲۰۱۹ و زمانی آغاز شد که هکتور هاوفنگ ژو(Hector Haofeng Xu)، که دکترای خود را در بخش هوانوردی و فضانوردی موسسه فناوری ماساچوست ادامه می‌داد، تصمیم گرفت پرواز با بالگرد را بیاموزد. تجربیات اعصاب خردکن در کابین خلبان شور و شوق او را برای ایمن‌تر کردن پرواز با بالگرد برانگیخت.

به سال ۲۰۲۱ می‌رسیم که ژو شرکت Rotor Technologies را با هدف بازسازی بالگردهای موجود با فناوری پیشرفته تاسیس کرد.

باور کنید یا نه، پرواز بالگردهای خصوصی کوچک می‌تواند خطرناک‌تر از آن چیزی باشد که تصور می‌کنید. در حالی که هواپیماهای مسافربری تجاری بسیار ایمن هستند، سالانه در هواپیماهای کوچک تلفات جانی رخ می‌دهد به ویژه در حین فعالیت‌هایی مانند اطفاء حریق، و تخلیه پزشکی. راه حل روتور شامل تجهیز کردن بالگردها به مجموعه‌ای از حسگرها و نرم افزارها است که باعث می‌شود برخی از خطرناک‌ترین پروازها به صورت خودران انجام شوند.

ژو می‌گوید: مردم متوجه نمی‌شوند که خلبان‌ها هر روز جان خود را در ایالات متحده به خطر می‌اندازند. ما با در نظر گرفتن خطرناک‌ترین ماموریت‌ها شروع می‌کنیم.

بالگردهای خودران روتور از پهپادهای سنتی با باتری جلوتر هستند و سریع‌تر و طولانی‌تر پرواز می‌کنند و محموله‌های سنگین‌تری را حمل می‌کنند. روتور با بهسازی مدل‌های بالگرد قابل اعتمادی که ده‌ها سال در دسترس بوده‌اند، روند تجاری‌سازی خود را تسریع کرده است.

پروازهای آزمایشی در اطراف مقر شرکت روتور تکنولوژیز در نیوهمپشایر انجام می‌شود و برنامه‌هایی برای مشتریان برای خرید این شگفتی‌های خودران در اواخر سال جاری وجود دارد.

در حالی که سایر شرکت‌ها در تلاش برای ساخت وسایل نقلیه کاملا جدید هستند، روتور کاملا بر روی خودرانی متمرکز شده است. بن فرانک(Ben Frank)، مدیر ارشد بازرگانی روتور، توضیح می‌دهد: ما واقعا روی خودرانی تمرکز کرده‌ایم. این همان چیزی است که ما در آن تخصص داریم و فکر می‌کنیم بزرگترین گام را برای ایمن‌تر و قابل دسترس‌تر کردن پرواز عمودی به همراه خواهد داشت.

راه حل نوآورانه روتور حول یک سیستم «پرواز با سیم» می‌چرخد، ترکیبی از رایانه‌ها و موتورهایی که با قابلیت‌های کنترل پرواز بالگرد در تعامل هستند. ابزارها و حسگرهای ارتباطی پیشرفته که از صنعت خودروهای خودران اقتباس شده‌اند، سیستم را بیشتر تقویت می‌کنند. این «پارادایم خلبان از راه دور» آینده‌ای را بدون خلبانان در کابین ترسیم می‌کند.

همکاری روتور با شرکت بالگرد رابینسون استراتژیک است و از زنجیره تامین موجود استفاده می‌کند و هواپیمای آشنا را برای مشتریان فراهم می‌کند.

R۵۵۰X، بالگرد خودران پرچمدار شرکت روتور تکنولوژیز، دارای قابلیت‌های چشمگیری است. این بالگرد می‌تواند بارهایی تا وزن ۱۲۱۲ پوند(۵۴۹ کیلوگرم) را حمل کند، سرعت آن بیش از ۱۲۰ مایل در ساعت(۱۹۳ کیلومتر در ساعت) است و هر بار می‌تواند ساعت‌ها در هوا بماند. این تلاش تنها برای ایمن‌تر کردن وظایف موجود نیست. بلکه برای فعال کردن برنامه‌های کاربردی کاملا جدید است.

روتور تکنولوژیز قصد دارد در سال جاری چند فروند بالگرد بفروشد و تولید خود را به ۵۰ تا ۱۰۰ مورد در سال افزایش دهد. در حالی که تأثیر آن بر ایمنی فوری است، ژو پیش‌بینی می‌کند که روتور نقشی اساسی در خودران کردن و مقرون به صرفه‌تر کردن زندگی روزمره از جمله تغییر نحوه حمل و نقل انسان‌ها ایفا خواهد کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11650

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: