هلاکت ۲ افسر و زخمی شدن ۷ سرباز صهیونیست در غزه

غزه

در صد و چهل و پنجمین روز جنگ در میان مذاکرات پیچیده برای آتش‌بس، گروه‌های مقاومت فلسطین در حال نبردهای شدید با ارتش اشغالگر در جبهه‌های جنگ در نوار غزه هستند و هواپیماهای اشغالگران حملات شدیدی را به مناطق مختلف انجام می‌دهند که منجر به هدف قرار دادن غیرنظامیان می‌شود.

 

هداپرس:مقاومت فلسطین همزمان با نبردهای خان یونس در جنوب، نبردهای شدیدی را با ارتش اشغالگر در محله الزیتون شهر غزه در شمال نوار غزه انجام می‌دهد.

هواپیماهای اشغالگر حملاتی را به محله‌های الدرج و الزیتون در شهر غزه انجام دادند و در نتیجه بمباران محله الزیتون خانه خانواده البربری هدف قرار گرفت و خانه بر سر ساکنان آن ویران شد.

خبرنگار الجزیره امروز-چهارشنبه- گفت که آژیرهای خطر در ناحل عوز در غلاف غزه به صدا درآمد. این در حالی است که آژیرها معمولاً همزمان با پرتاب موشک توسط مقاومت فلسطین به سمت غلاف غزه به صدا در می‌آیند.

اواخر روز سه شنبه رسانه‌های رژیم صهیونیستی از زخمی شدن یک نفر و آتش گرفتن یک خودرو در عسقلان بر اثر شلیک موشک از غزه خبر دادند.

به گزارش شبکه ۱۲ عبری، تعدادی موشک به سمت شهرک‌های «غلاف غزه» و ۲ موشک برای اولین بار در ۱۰ روز گذشته به سمت عسقلان شلیک شد.

این شبکه افزود: این ۲ موشک در عسقلان رهگیری شدند، اما ترکش‌های آنها باعث آتش‌سوزی یک خودرو و وارد آمدن خساراتی به یک ساختمان شد، بدون اینکه گزارشی در مورد خسارت دیدگی گزارش شود.

اندکی پیش از آن، گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین اعلام کرد که عسقلان و شهرک‌های اطراف نوار غزه را با گلوله‌های موشکی بمباران کرده‌است.

هلاکت ۲ افسر و زخمی شدن ۷ نظامی صهیونیست در غزه

در عین حال در ادامه حملات مقاومت به صهیونیست‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن ۲ افسر و زخمی شدن شدید هفت تن دیگر از نیروهای تیپ گیفعاتی در نبردهای شب گذشته در شمال نوار غزه خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲ افسر کشته شده یکی فرمانده گروهان در یک گردان وابسته به تیپ گیفعاتی و دیگری فرمانده دسته در همان گروهان بودند.

بیمارستان سوروکا اسرائیل نیز اعلام کرد که در نتیجه نبردهای غزه روز سه شنبه ۳۶ سرباز مجروح که حال ۱۳ نفر از آنها وخیم است و روز دوشنبه ۱۱ سرباز زخمی که ۶ نفر از آنها حالشان وخیم است را تحویل گرفت.

مرگ ۲ نوزاد بر اثر کم‌آبی

این در حالی است که دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه هشدار داد خشکسالی و سوء تغذیه هزاران کودک و زن باردار را در نوار غزه خواهد کشت.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه از نهادهای بین‌المللی خواست برای نظارت و درمان مبتلایان به کم‌آبی و سوء تغذیه و جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی، یک بررسی جامع پزشکی در پناهگاه‌ها انجام دهند.

دکتر اشرف القدره گفت: «موسسات سازمان ملل متحد وظایف اخلاقی و مسؤولیتی برای محافظت از کودکان و زنان و فراهم کردن همه ابزارهای بقا در برابر قحطی که نوار غزه را در برگرفته، دارند.»

وی از جامعه بین‌المللی خواست تا به جنایات نسل کشی که توسط اشغالگران اسرائیل در نوار غزه از طریق هدف قرار دادن، گرسنگی و بیماری‌های همه گیر انجام می‌شود، پایان دهند.

پیش از این، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، روز سه شنبه از موارد «جدی» خشکسالی و سوء تغذیه در مورد تعدادی از نوزادان در شمال نوار غزه خبر داده بود.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز سه شنبه از مرگ ۲ نوزاد بر اثر کم‌آبی و سوء تغذیه در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تعدادی از نوزادان به دلیل کم‌آبی و سوءتغذیه به بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه منتقل شدند.»

در ۱۹ فوریه، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هشدار داد که افزایش شدید سوءتغذیه در میان کودکان و زنان باردار و شیرده در نوار غزه، سلامت آنها را به‌ویژه با ادامه جنگ ویرانگر تهدیدی جدی می‌کند.

تد چایبان، معاون مدیر اجرایی یونیسف گفت که غزه در شرف وقوع یک «انفجار در مرگ و میر کودکان» است که سطح غیرقابل تحمل مرگ و میر کودکان را ۲ برابر خواهد کرد.

در سطح مذاکرات، شرکت رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد مقامات قطری شامگاه سه‌شنبه طرف اسرائیلی را در جریان پاسخ حماس به برخی از موضوعات مطرح شده در جریان مذاکرات قرار دادند. مقامات صهیونیست پس از دریافت پاسخ حماس گفتند: خوش بینی بسیار محتاطانه‌ای وجود دارد، اما پیشرفت کند  و شکاف‌ها زیاد است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12489

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: