موافقت شورای نگهبان با تغییر حوزه انتخابیه ۵۲۰ داوطلبان انتخابات مجلس

انتخابات مجلس

سخنگوی شورای نگهبان گفت: با اکثریت قریب به اتفاق درخواست‌های تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان انتخابات مجلس موافقت شد.

 

هداپرس:هادی طحان‌ نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی درباره درخواست برخی از نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای جابجایی حوزه انتخابیه که امروز (یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲) آخرین روز مهلت رسیدگی به این درخواست در شورای نگهبان بود، توضیحی ارائه کرد.

وی در همین زمینه اعلام کرد: در این باره قانونی با عنوان «تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی» داریم که داوطلبان حق دارند برای یک بار در هر دوره حوزه انتخابیه خود را تغییر بدهند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: ۵۲۰ نفر از داوطبان درخواست تغییر حوزه انتخابیه از طریق وزارت کشور و فرمانداری‌های حوزه انتخابیه داده بودند که ابتدا هیات‌های اجرایی و نظارت در هر استان و همچنین هیات مرکزی نظارت بر انتخابات به بررسی پرداختند. در نهایت شورای نگهبان تصمیم نهایی را اخذ کرد.

طحان نظیف گفت: با اکثریت قریب به اتفاق درخواست‌های داوطلبان موافقت شد. نتایج امشب به وزارت کشور ارسال شد و این وزارتخانه فردا به اطلاع داوطلبان خواهد رساند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به همراه انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=12034

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: