چالش بایدن با طرفداران تیک‌تاک

بایدن

اغلب کاربران تیک‌تاک در آمریکا به حزب دموکرات تمایل دارند و بایدن در صورت امضای طرح ممنوعیت آن، با چالش جدی در انتخابات مواجه خواهد شد.

 

هداپرس:مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته طرحی را تصویب کرد که اگر در مجلس سنا نیز رای بیاورد و بعد به امضای رئیس‌جمهور برسد، می‌تواند به ممنوع شدن استفاده از شبکه اجتماعی تیک‌تاک در این کشور منجر شود.

به گزارش رویترز، اگر بایدن بخواهد به وعده خود مبنی بر امضای ممنوعیت تیک‌تاک عمل کند، احتمالا بخش بزرگی از آراء مردم در انتخابات پیش رو را از دست خواهد داد و با چالشی جدی برای ریاست جمهوری دوباره مواجه می‌شود.

استراتژیست‌های سیاسی می‌گویند اکثریت کاربران شبکه اجتماعی تیک‌تاک به حزب دموکرات تمایل دارند. یک تحقیق که در سال ۲۰۲۳ از مرکز تحقیقات «پیو» منتشر شده نشان می‌دهد ۶۰ درصد افرادی که به صورت دائمی محتوای منتشر شده در تیک‌تاک را دنبال می‌کنند به سمت حزب دموکرات (حزب بایدن) گرایش دارند. گفته می‌شود ۱۹ درصد کاربران دائمی تیک‌تاک در آمریکا سیاه پوست و ۳۰ درصد اسپانیایی‌تبار هستند. این شبکه اجتماعی بین جمعیت جوان (که اغلب به دموکرات‌ها تمایل دارند) نیز بسیار محبوب است؛ به طوری که گفته می‌شود ۴۴ درصد افرادی که اخبار را از تیک‌تاک دریافت می‌کنند، بین ۱۸ تا ۲۹ سال دارند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13217

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: