با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی؛

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد

مسابقات بین‌المللی

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

 

هداپرس:حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی -رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه- بعد از ظهر امروز پنجشنبه(۲۶ بهمن‌ماه) در مراسم افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم و هشتمین دوره مسابقات قرآنی ویژه دانش آموزان که با حضور محمد باقر قالیباف-رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی-،  صحرایی _ وزیر آموزش و پرورش _ و قاریان و حافظان قرآنی کشورهای اسلامی در سالن اجلاس سران برگزار شد ضمن خوش آمدگویی به مهمانان این دوره از مسابقات و تبریک اعیاد شعبانیه گفت: قرآن کلام‌الله است؛ کلامی از خداوند که وزن آن در میان دیگر سخنان و کتب و قرائت‌هایی که بشر دارد، وزن بالایی دارد.

وی با تاکید براینکه قرآن کریم بر قلب پیامبر(ص) نازل و کتاب هدایت قرار داده شد، تصریح کرد: شعار امسال این مسابقات؛ “یک کتاب یک امت و کتاب مقاومت” است. در آیات متعدد قرآن برخورد می‌کنیم که خداوند می‌فرمایند: “من خداوند انبیأ را به صراط مستقیم هدایت کردم”؛ صراط مستقیم از مقاومت و استقامت برمی‌اید لذا استقامت اصل صراط مستقیم است.

خاموشی درباره مفهوم مقاومت گفت: مقاومت به حالت ایستای انسان گفته می‌شود؛ این حالت، بهترین حالت انسان است و در قرآن درباره آن فرماید: «شما برای خداوند تک تک یا جمعی قیام کنید که خداوند یاری‌گر شماست».

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه جهان اسلام امروز دچار جنایت صهیونیزم جنایت‌کار است، افزود: امروز نقشه‌ی را دیدم که نشان می‌داد از میان برخی از کشورهای اسلامی کمک‌هایی به رژیم صهیونیستی ارسال می‌صد که باید مانع آن شد و جهان اسلامی همت کند و مقاومت جبهه حق که جبهه فلسطین مظلوم در غزه است، را حمایت کند.

وی با اشاره به ضرورت همگرایی کشورهای اسلامی برای مبارزه با دشمن صهیونیستی گفت: امروز یمن، سوریه، عراق و لبنان و دیگر کشورهای اسلامی در جبهه مقاومت شرکت دارند و در این سنگرها ایستادگی می‌کنند و انشالله پیروزی نزدیک خواهد بود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11845

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: