روسیه: بریکس خواهان ایجاد «دیکتاتوری اکثریت جهانی» نیست

روسیه

وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت،بلوک اقتصادی بریکس به دنبال ایجاد مکانیسمی برای تشکیل یک «دیکتاتوری جدید اکثریت جهانی» نیست.

 

هداپرس:سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشستی با حضور مقام‌های کشورهای عضو بریکس در مسکو گفت: بلوک اقتصادی بریکس به دنبال ایجاد مکانیسمی برای تشکیل یک «دیکتاتوری جدید اکثریت جهانی» نیست. با توجه به تمامی اقدامات صورت گرفته، بیانیه‌ها و اجرائیه‌ها، تمامی کشورهای ما همواره تاکید دارند که ما هر زمانی آماده گفت‌وگویی برابر و صادقانه هستیم.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، کشورهای عضو بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، ایران، مصر، عربستان سعودی و اتیوپی هستند.

به گفته لاوروف، رویکردهای صادقانه از سوی سران کشورهای غربی مدت‌هاست که وجود ندارد. به گفته او «برابری یک کیفیت کم‌سابقه است که اصلا از سوی آنها دیده نمی‌شود.»

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که ایالات متحده و همچنین کسانی که سیستم پولی و مالی جهانی را کنترل می‌کنند، ناتوانی در مذاکره و غیر قابل اعتماد بودن خود را ثابت کرده‌اند.

لاوروف ادامه داد: معلوم شد که همه اصول مقدس بازار آزاد را می‌توان یک شبه زیر پا گذاشت و به ابزاری برای اجبار برای کسانی تبدیل کرد که امروز مورد پسند واشنگتن نیستند. چنین سرنوشتی می‌تواند در انتظار هر کشوری باشد.

این دیپلمات ارشد دولت مسکو در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد:‌ فرآیندهای ادغام منطقه‌ای مانند بریکس در این شرایط تشدید شده و این بلوک چیزی شبیه یک شبکه همکاری است که هماهنگی و توسعه یکپارچگی را در کشورهای اکثریت جهان در سطح بین‌الملل ارتقا می‌دهد.

لاوروف درباره ریاست روسیه در این اتحادیه در سال جاری میلادی گفت: مسکو به کشورهایی که تصمیم به مشارکت با این سازمان دارند توجه زیادی خواهد کرد. الحاق اعضای جدید به بریکس شراکت استراتژیک و موقعیت بین‌المللی انجمن ما را تقویت می‌کند.

وی افزود: بریکس به صورت کامل می‌تواند دستور کار جهانی را شکل دهد، به طور مداوم از منافع اکثریت جهان دفاع کند، دیدگاه خود را از خطوط نظم جهانی آینده ارائه دهد، بر اساس رویدادهای عینی، توسعه عینی و نه بر اساس طرح‌های مصنوعی که برای کند شدن توسعه بشری طراحی شده است، اقدام کند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11304

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: