محمدرضا طاهری:

اساتید و بزرگترها با مداحان جوان مهربان‌تر رفتار کنند

مداحان جوان

این مداح کشور با اشاره به اینکه در دهه هفتاد خیلی بر روی سبک مولودی‌خوانی و دست زدن در مراسم اعیاد اهل‌بیت(ع) به ما فشار می‌آوردند، گفت: بعد از ماجراهای دهه هفتاد هم بسیاری نامهربانی می‌کردند. از این رو درخواست می‌کنم اساتید و بزرگان نگاه مهربان‌تری نسبت به جوان‌ترها داشته باشند و بدانند افراد جوان اینطور نیست که مداحی گوش ندهند. باید با آنها مهربانی کرد.

 

هداپرس:محمدرضا طاهری -مداح اهل بیت(ع)- در اختتامیه نخستین همایش علمی و آیین‌های مذهبی با بیان اینکه اولین همایش هیأت و روضه در عرش گرفته شد و مداح خداوند بود، اظهار کرد: اولین اکرام کننده‌های این مجالس هم توسط اهل بیت(ع) بود. در روایت داریم که حضرت زهرا(س) فرمودند در قیامت تا قبل ورود تک تک گریه‌کنان فرزندم به بهشت، خودم وارد نمی‌شوم.

وی ادامه داد: در دهه هفتاد که تحولی در سبک‌ها و جشن‌های اهل بیت(ع) داشتیم، تکفیر می‌شدیم. هنوز برخی درباره دست زدن در مجالس شادی نکته دارند، درحالی که من خودم از رهبر انقلاب سوال کردم، ایشان فرمودند مجالس شما را دیدیم، جهات شرعی آن رعایت می‌شود.

طاهری ابراز کرد: حتی بعد از این ماجرا هم بسیاری نامهربانی می‌کردند. اساتید و بزرگان نگاه مهربان‌تری نسبت به جوان‌ترها داشته باشند و بدانند افراد جوان اینطور نیست که مداحی گوش ندهند. باید با آنها مهربانی کرد. البته افرادی هم هستند که می‌خواهند آسیب بزنند که با آنها کار نداریم.

این مداح اهل بیت(ع) یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند ابتدای جلسه شعر پند خوانده شود، ما این مسیر را رفتیم اما شعر کم داریم و شاعران باید شعر بسرایند. البته وقت مداح کم است و سخنرانان باید بیشتر در این زمینه‌ها بیان کنند. شغل اول ما در این دستگاه روضه‌خوانی است.

وی تصریح کرد: برای ما در جلسه مهم بوده است که در منبر معارف به مستمع منتقل شود. مرحله به مرحله جلسه نظم دارد و اگر منبر غنی باشد، من هم وظیفه خود را در روضه بهتر ایفا می‌کنم.

طاهری تصریح‌ کرد: ان شاءالله نگارش مقاله در زمینه هیأت و مداحی اول کار باشد و این نگاه علمی به هیأت ادامه داشته باشد.

در بخش بعدی این مراسم حسین طاهری مداح اهل بیت(ع) به شعرخوانی برای میلاد امام سجاد(ع) پرداخت.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11847

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: