عمران‌خان گزینه خود را برای نخست‌وزیری پاکستان معرفی کرد

عمران‌خان

یکی از دستیاران «عمران خان» گفت نخست‌وزیر سابق پاکستان، «عمر ایوب خان» را به عنوان نامزد سمت نخست‌وزیری انتخاب کرد.

 

هداپرس:پس از برگزاری انتخابات در پاکستان، نامزدهای مستقل با حمایت «عمران خان» نخست‌وزیر سابق زندانی، ۹۲ کرسی را به دست آورده‌اند و این نتایح آن‌ها را به بزرگترین گروه تبدیل کرده است، اما آن‌ها نمی‌توانند به تنهایی دولت تشکیل دهند، زیرا به صورت فردی و نه حزبی شرکت کرده‌اند و اتحاد با حزب مردم پاکستان یا مسلم لیگ نواز را رد کرده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، «اسد قیصر» دستیار ارشد و کلیدی عمران خان روز پنجشنبه پس از دیدار با او در زندان به خبرنگاران گفت: «عمر ایوب خان نامزد ما برای انتخاب نخست‌وزیری خواهد بود و توسط عمران خان انتخاب شده است».

او هم‌چنین افزود که حزب تحریک انصاف با احزاب دیگر تماس خواهد گرفت تا در مورد حمایت از نامزدی ایوب گفت‌وگو و رایزنی کنند.

ایوب در حال حاضر خود را پنهان کرده و در تحقیقات مختلف از جمله به اتهام «مشارکت در شورش پس از دستگیری عمران خان» توسط نیروهای پلیس تحت تعقیب است.

او با وجود غیبت در کمپین انتخاباتی به رقابت پرداخت و در انتخابات کرسی به دست آورد. عمر ایوب هم‌چنین نوه «ایوب خان» است که از سال ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۹ بر پاکستان حکومت کرد.

به گفته یک سخنگو، «شهباز شریف» نخست‌وزیر سابق پاکستان، نامزد بعدی نخست‌وزیری پاکستان برای رهبری ائتلاف جدید تشکیل شده بین احزاب مختلف خواهد بود. این در حالی است که انتخابات پارلمانی پنجشنبه گذشته باز هم منجر به تشکیل پارلمان معلق شده است.

حزب تحریک انصاف پاکستان متعلق به عمران خان با انتقاد از این ائتلاف، آنها را «حکم دزد» خطاب کرد. عمران خان هم هرگونه اتحاد با رقبای خود را رد کرده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11799

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: