در انتقاد به عملکرد نتانیاهو

چاک شومر خواستار برگزاری انتخابات جدید در رژیم صهیونیستی شد

انتخابات

چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا روز پنج‌شنبه در صحن این مجلس گفت که حزب نتانیاهو پس از هفتم اکتبر دیگر نتوانسته نیازهای این رژیم برآورده کند.

 

هداپرس:شومر از رژیم صهیونیستی خواست تا انتخابات جدیدی برای جایگزینی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کنونی این رژیم برگزار کنند.

ان بی سی نیوز گزارش داد که وی که رهبر اکثریت سنا ادامه با اشاره به اینکه حزب نتانیاهو دیگر مناسب هدایت این رژیم نیست عنوان کرد: جهان از آن زمان (هفتم اکتبر) دچار تغییراتی رادیکال شده و مردم اسرائیل دارند توسط نگرش‌هایی خفه می‌شوند که در گذشته گیر کرده است.

شومر در ادامه عنوان کرد که نتانیاهو با ارجح کردن بقای سیاسی خود نسبت به حفظ منافع صهیونیست‌ها، «مسیر خود را گم کرده است».

این مقام ارشد آمریکایی عنوان کرد که رژیم صهیونیستی باید مسیر خود را اصلاح کند.

وی همچنین از حصول آتش‌بس موقت میان حماس و رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

این اظهارات شومر که یکی از اصلی‌ترین انتقادهای آمریکا به دولت آمریکا بوده درحالی بیان شده که یک مقام عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی روز گذشته دولت آمریکا را متهم کرد که می‌خواهد بنیامین نتانیاهو را سرنگون کند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک‌هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر ازسرگرفته شد.

تنش‌ها بین دولت جو بایدن و کابینه رژیم صهیونیستی به‌ویژه پس از شکست مذاکرات برای آتش‌بس در غزه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان در دوشنبه گذشته تشدید شده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=13247

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: