برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایروان

انقلاب اسلامی

مراسم چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور مقامات ارمنستان و ایرانیان مقیم در شهر ایروان پایتخت جمهوری ارمنستان برگزار شد.

 

هداپرس:مراسم چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب و روز ملی جمهوری اسلامی ایران‌ با حضور مقامات ارمنستان، سفرا، دیپلمات‌ها و ایرانیان مقیم و همچنین علاقمندان به انقلاب اسلامی در شهر ایروان پایتخت جمهوری ارمنستان برگزار شد.

در این مراسم مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان طی سخنانی، فرارسیدن سالروز این رویداد خجسته را به عموم ملت شریف ایران به ویژه هم وطنان مقیم و ایران دوستان تبریک گفت.

وی سپس به اهم دستاوردهای انقلاب در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی، فناوری و نظامی طی بیش از چهار دهه گذشته پرداخت و کسب رتبه و جایگاه برتر در سطح منطقه در حوزه هایی همچون تولید علم، نانوتکنولوژی، پزشکی و صنایع موشکی و توسعه نیروی انسانی  را مورد اشاره قرار داد.

سفیر ایران در ارمنستان در بخش دیگری از سخنان خویش ضمن اشاره به روابط ممتاز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، انجام دیدارهای متقابل مقامات دوکشور را موجب پویایی روابط  فیمابین دو کشور برشمرد.

وی همچنین سفر بیش از ۱۲۰ هزار ایرانی طی یکسال گذشته به ارمنستان و نیز افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور را به عنوان عامل تقویت پیوند میان دو دولت و دوملت مورد اشاره قرار داد.

سبحانی در ادامه سخنان خود، مواضع اصولی کشورمان در زمینه حفظ ثبات و امنیت در منطقه، تغییرناپذیری مرزهای شناخته شده بین المللی و حاکمیت دولت ها را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه این مراسم مهر گریگوریان، معاون نخست وزیر ارمنستان و میهمان ویژه این مراسم، طی  سخنانی روابط دو کشور را دوستانه و با قدمتی چند هزار ساله توصیف کرد. به گفته وی با انعقاد قراردادهای جدید طی یکسال اخیر، روابط اقتصادی فیمابین از جهش فوق العاده ای برخوردار  شده است.

وی با اشاره به برگزاری قریب الوقوع هجدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در تهران، برگزاری این رویداد را فرصتی مهم برای جمع بندی نتایج اقدامات انجام شده و تنظیم چارچوبی برای آینده همکاری ها دانست.

گریگوریان در ادامه سخنان خود، ایران را شریکی مهم برای ارمنستان نه تنها در حوزه روابط دو جانبه، بلکه برای تامین صلح و ثبات در منطقه دانست.

وی همچنین از موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه حاکمیت دولتها و تخطی ناپذیری مرزهای بین المللی در منطقه قدردانی کرد.‌

معاون نخست وزیر ارمنستان در پایان سخنان خود ابراز اطمینان نمود که تلاشهای مشترک به تعمیق هرچه بیشتر روابط دوستانه میان دو دولت ودوملت منجر خواهد شد.

همچنین اجرای برنامه موسیقی سنتی توسط گروه آئینی همدان از دیگر برنامه های این مراسم بود که با استقبال فراوان مهمانان مواجه شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11590

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: