پلاک نشدن این خودروها ربطی به پلیس ندارد

خودرو

معاون اجرایی پلیس راهور دلیل شماره گذاری کُند خودروهای وارداتی را مربوط به پلیس ندانست.

 

هداپرس:کُند شدن شماره گذاری خودروهای وارداتی یکی از دلایل تاخیر در ورود این خودروها به بازار اعلام شده است.

گمانه زنی هایی درباره تاخیر پلیس راهنمایی و رانندگی برای شماره گذاری این خودروها به گوش می رسید و اظهارات معاون وزیر صمت در هفته گذشته به این گمانه دامن زد.

مهدی ضیغمی به نقل از شرکت های واردکننده گفته بود دلیل کُند شدن پلاک شدن خودروهای وارداتی را باید از پلیس راهنمایی و رانندگی پرسید.

رییس سازمان توسعه و تجارت البته در میان صحبت های خود این گمانه را نیز مطرح کرده بود که شاید شرکت های واردکننده به نوعی در شماره گذاری خودروهای وارداتی تاخیر ایجاد می کنند تا منابع مالی را بیشتر در اختیار خود نگهدارند.

حال بعد از سخنان ضیغمی معاون اجرایی پلیس راهور اعلام کرد تاخیر در شماره گذاری خودروهای وارداتی ارتباطی به راهور ندارد.

سردار حسین رمضانی تاکید کرد چنانچه مدارک مورد نیاز پلیس برای شماره گذاری فراهم باشد آنگاه ظرف ۴۸ ساعت شماره گذاری خودروها انجام خواهد شد.

رمضانی معتقد است ضوابط و مقررات واردات خودرو از طرف واردکنندگان باید رعایت شود و اگر منع قانونی در این ارتباط وجود نداشته باشد شماره گذاری خودرو مشکلی ندارد و انجام خواهد شد.

معاون اجرایی پلیس راهور فراجا طبق اطلاعاتی که منتشر کرد گفت حدود هزار و ۱۰۰ دستگاه خودروی سواری تا پایان دی ۱۴۰۲ شماره گذاری شده است.

با توجه به سخنان رمضانی می توان گفت که این مقام راهور به نوعی پاسخ معاون وزیر صمت را داد و اعلام ککرد پلیس در کُند شدن روند شماره گذاری محصولات برندهای جهانی خودروساز نقشی ندارد و باید در جایی دیگر به دنبال دلیل کُند شدن پلاک شدن خودروهای وارداتی گشت.

روند کُند شماره گذاری خودروهای وارداتی سبب شده تا این خودروها نیز به آهستگی به سمت بازار خودرو حرکت کنند.

ورود محدود خودروهای وارداتی به بازار سبب شده تا تیر سیاست گذار خودرویی برای مدیریت بازار خودرو با اهرم واردات به هدف ننشیند.

همچنین عرضه کم خودروهای وارداتی سبب شده تا قیمت وارداتی ها در بازار افزایش یافته و محصولاتی که تازه به بازار خودرو رسیده اند نیز قله های جدید قیمتی را فتح کنند.

باید منتظر ماند و دید مدیران صمت چه زمانی دلیل روند کُند شماره گذاری خودرو را متوجه می شوند و چه تمهیدی برای رفع آن به کار خواهند گرفت؟

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=11107

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: