حمله به مینی‌بوس حامل شهروندان خارجی در کراچی پاکستان

پاکستان

رسانه‌های پاکستانی امروز جمعه از از حمله تروریستی به یک مینی‌بوس حامل شهروندان خارجی در شهر کراچی این کشور خبر دادند.

 

هداپرس:شبکه خبری پاکستانی جئو نیوز به نقل از مقام‌های محلی و پلیس گزارش داد مینی‌بوس حامل شهروندان خارجی در حال عزیمت به منطقه پردازش صادرات در بندر کراچی بود که دو تروریست که سوار بر موتورسیکلت بودند، به روی آن آتش گشودند.

در پی این حمله چند مامور پلیس به تروریست‌ها پاسخ داده و یک نفر از آنها را کشتند و عامل دوم اقدام به منفجر کردن جلیقه انتحاری خود کرده و علاوه بر کشتن شدن خود باعث زخمی شدن دو مامور امنیتی و یک عابر شد. در این حمله به شهروندان خارجی سوار بر این مینی‌بوس آسیبی وارد نشد.

این شبکه پاکستانی تصریح کرد، پلیس این کشور بعد از خنثی شدن حمله، کیفی متعلق به تروریستها که حامل نارنجک بود را در صحنه حادثه کشف و ضبط کرد.

این اولین حمله تروریستی رخ داده علیه اتباع خارجی در پاکستان در سال جاری میلادی نیست. اواخر ماه مارس گذشته (اوایل فروردین ماه ۱۴۰۳) شش نفر شامل پنج تبعه چینی حین عزیمت از اسلام آباد به ایالت خیبر پختونخوا پاکستان در حمله یک تروریست با خودروی بمب‌گذاری شده به یک کاروان خودرویی کشته شدند.

هنگام اجرای این حمله به گفته معاون فرمانده پلیس ایالت خیبرپختونخوا، خودروی مهندسان چینی از شهر اسلام‌آباد عازم منطقه «داسو»، محل اجرای چند پروژه زیرساختی و انرژی زیر نظر چین بود.

اواسط مرداد سال گذشته نیز مهندسان چینی در ایالت بلوچستان پاکستان نیز هدف یک حمله تروریستی قرار گرفتند؛ حمله‌ای که مسوولیت آن را گروه تروریستی تجزیه طلب ارتش آزادیبخش بلوچ برعهده گرفت.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hodapress.ir/?p=14928

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: